شناسهٔ خبر: 67114921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش آلمان به طرح آتش‌بس غزه/ برلین از طرح بایدن دفاع کرد

اقتصادنیوز، کریستین واگنر معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان در گفت‌وگو با مطبوعات برلین، از طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس در غزه حمایت کرد و آن را «بسیار مثبت» خواند.

صاحب‌خبر -

اقتصادنیوز به مقل از ایرنا، آلمان امروز (دوشنبه) بار دیگر بر نیاز «فوری» به برقراری آتش‌بس در غزه ویران شده در پی حملات مرگبار و بی‌امان روز شنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، وی اظهار داشت: «رویدادهای آخر هفته [به وقت محلی] بار دیگر تاکید کرد که ما چقدر به این توافق نیاز فوری داریم، چقدر به برقراری آتش‌بس، به آزادی گروگان‌های باقی‌مانده و کمک‌های بشردوستانه بیشتر در غزه نیاز جدی داریم.»

رژیم صهیونیستی روز شنبه در ادامه جنایت‌های خود، قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد و سپس مدعی شد که در عملیات خود در اردوگاه النصیرات توانسته است چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

در همین حال، مارتین گریفیث معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در غزه و شهادت بیش از ۲۰۰ شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر دیگر در آن تاکید کرد که عذاب دسته‌جمعی در این منطقه همین الان باید پایان یابد.

این مقام سازمان ملل با تاکید بر اینکه «محافظت از غیرنظامیان امری ضروری است»، افزود: زمانی که پیکرهای (شهدا و زخمی های فلسطینی) را بر روی زمین می‌بینیم، به یاد می‌آوریم که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و زمانی که بیماران آغشته به خون را بر روی زمین در بیمارستان‌ها می‌بینیم که درحال درمان هستند، به یاد می‌آوریم که مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه به یک تار مو بند است.

با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته اس

نظر شما