شناسهٔ خبر: 67113066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

استفاده از ظرفیت و توان جوانان در امر تجارت مهم است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ظرفیت و توان این جوانان در زمینه تجارت و مبادلات اقتصادی نیز باید استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت بیان کرد: طبق توافق شهید آیت‌الله رئیسی با کشور پاکستان برای مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری با این کشور این توافق؛ ظرفیت مناسبی برای توسعه حوزه اقتصاد و تجارت ایجاد کرده است. 

 
وی با اشاره بر انواع اقتصاد فعال در استان افزود: مجموعه تحقیقاتی در زمینه اقتصاد دریا راه‌اندازی شده است و به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا نیز هستیم که در این ارتباط پیگیری‌های لازم انجام شده است.
 
استاندار تصریح کرد: در‌ حوزه‌ اقتصاد کشاورزی نوین مطالعات مورد نیاز در زمینه نخلستان‌ها، باغات انبه، موز و سایر محصولات گرمسیری انجام شده است.
 
وی بیان کرد: معادن سیستان و بلوچستان ظرفیت بی‌نظیری است که شامل طلا، مس، تیتانیوم، آلومینیوم، کروم و دیگر مواد معدنی است.
 
استاندار تاکید کرد: در همه زمینه‌هایی که بیان شد ظرفیت‌های کافی برای تجارت داریم و باید از اقتصاد تجارت و اقتصاد حمل و نقل با کشور های آسیای میانه، چین، افغانستان و روسیه و اتصال به آبهای آزاد و از ظرفیت کریدور شمال و جنوب بهره بگیریم.
 
کرمی اظهار کرد: با توجه‌به توسعه خطوط راه آهن در دولت سیزدهم و ورود به تجارت از طریق حوزه کشتیرانی شرایط مناسبی برای تجارت در استان مهیا شده است.
 
 وی تصریح کرد: ورود جوانان به عرصه تجارت، فرآوری کالاهای وارداتی و ارتباط با کشورهای جهان می‌تواند بر تغییر چهره استان تاثیر بگذارد.
 
کرمی با بیان اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به خوبی بهره بگیریم، گفت: باید کالاهای صادراتی از مرزهای استان به کشورهای همسایه در داخل استان تولید شود تا تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم داشته باشد.
 
استاندار با اشاره به ظرفیت تجارت با کشورهای افریقایی گفت: با تهاتر با این کشورها می‌توان شاهد توسعه تولیدات مواد معدنی در استان بود.
 
کرمی با اشاره به شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم بر ارتقا روش‌های تولید و افزایش تولیدات با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها خصوصا صنعت و معدن تاکید کرد.
 
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان داری ظرفیت مرز خشکی و آبی است که می‌تواند صادرات را با کمترین هزینه انجام دهد بنابراین باید از این ظرفیت بهره‌برداری شود.
 
استاندار با مخاطب قرار دادن جوانان گفت: از تجربه افرادی که در حوزه اقتصاد تجارت و دیجیتال توانمند هستند بهره بگیرید و از ظرفیت مناطق آزاد نیز استفاده کنید.

نظر شما