شناسهٔ خبر: 67102588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌اندازی ‌دانشگاه اقتصاد‌دریا در سیستان و بلوچستان‌

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره بر انواع اقتصاد فعال در استان گفت: مجموعه تحقیقاتی در زمینه اقتصاد دریا راه‌اندازی شده ‌و به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا نیز هستیم که در این ارتباط پیگیری‌های لازم انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت اظهار داشت: طبق توافق شهید آیت‌الله رئیسی با کشور پاکستان برای مبادلات 10 میلیارد دلاری با این کشور این توافق، ظرفیت مناسبی برای توسعه حوزه اقتصاد و تجارت ایجاد کرده است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره بر انواع اقتصاد فعال در استان گفت: مجموعه تحقیقاتی در زمینه اقتصاد دریا راه‌اندازی شده ‌و به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا نیز هستیم که در این ارتباط پیگیری‌های لازم انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: در‌ حوزه‌ اقتصاد کشاورزی نوین مطالعات مورد نیاز در زمینه نخلستان‌ها، باغات انبه، موز و سایر محصولات گرمسیری انجام شده است. معادن استان سیستان و بلوچستان ظرفیت بی‌نظیری است که شامل طلا، مس، تیتانیوم، آلومینیوم، کروم و دیگر مواد معدنی است.

کرمی تاکید کرد: در همه زمینه‌هایی که بیان شد ظرفیت های کافی برای تجارت داریم و باید از  اقتصاد تجارت و اقتصاد حمل و نقل با کشور های آسیای میانه، چین، افغانستان و روسیه و اتصال به آبهای آزاد و از ظرفیت کریدور شمال و جنوب بهره بگیریم. با توجه به توسعه خطوط راه آهن در دولت سیزدهم و ورود به تجارت از طریق حوزه کشتیرانی شرایط مناسبی برای تجارت در استان مهیا شده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ورود جوانان به عرصه تجارت، فرآوری کالاهای وارداتی و ارتباط با کشورهای جهان می تواند بر تغییر چهره استان تاثیر بگذارد. باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به خوبی بهره بگیریم. باید کالاهای صادراتی از مرزهای استان به کشورهای همسایه در داخل استان تولید شود تا تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم داشته باشد.

استاندار با اشاره به ظرفیت تجارت با کشورهای آفریقایی گفت: با  تهاتر با این کشورها می‌توان شاهد توسعه تولیدات مواد معدنی در استان بود.

وی با اشاره به شعار امسال" جهش تولید با مشارکت مردم " بر ارتقا روشهای تولید و افزایش تولیدات با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها خصوصا صنعت و معدن تاکید کرد. استان سیستان و بلوچستان  داری ظرفیت مرز خشکی و آبی است که می‌تواند صادرات را با کمترین هزینه انجام دهد بنابراین باید از این ظرفیت بهره برداری شود.

استاندار با مخاطب قرار دادن جوانان گفت: از تجربه افرادی که در حوزه اقتصاد تجارت و  دیجیتال توانمند هستند بهره بگیرید و از ظرفیت مناطق آزاد نیز استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما