شناسهٔ خبر: 67100408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: از ظرفیت و توان جوانان سیستان و بلوچستان در امر تجارت استفاده شود

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی بی‌نظیر نوجوانان و جوانان استان در زمینه‌های مختلف گفت: از ظرفیت و توان این جوانان در زمینه تجارت و مبادلات اقتصادی نیز باید استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت اظهار کرد: طبق توافق شهید آیت‌الله رئیسی با کشور پاکستان برای مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری با این کشور این توافق؛ ظرفیت مناسبی برای توسعه حوزه اقتصاد و تجارت ایجاد کرده است.
وی با اشاره بر انواع اقتصاد فعال در سیستان و بلوچستان افزود: مجموعه تحقیقاتی در زمینه اقتصاد دریا راه‌اندازی و به دنبال ایجاد دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا نیز هستیم که در این ارتباط پیگیری‌های لازم انجام شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه‌ اقتصاد کشاورزی نوین مطالعات مورد نیاز در زمینه نخلستان‌ها، باغات انبه، موز و سایر محصولات گرمسیری انجام شده است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت بی‌نظیری در معادن طلا، مس، تیتانیوم، آلومینیوم، کروم و دیگر مواد معدنی دارد.

کرمی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های کافی برای تجارت دارد و باید از اقتصاد تجارت و اقتصاد حمل و نقل با کشورهای آسیای میانه، چین، افغانستان و روسیه و اتصال به آبهای آزاد و از ظرفیت کریدور شمال و جنوب بهره بگیریم.
وی گفت: با توجه به توسعه خطوط راه آهن در دولت سیزدهم و ورود به تجارت از طریق حوزه کشتیرانی شرایط مناسبی برای تجارت در سیستان و بلوچستان مهیا شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ورود جوانان به عرصه تجارت، فرآوری کالاهای وارداتی و ارتباط با کشورهای جهان می‌تواند بر تغییر چهره استان تاثیر بگذارد.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به خوبی بهره بگیریم افزود: باید کالاهای صادراتی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه در داخل استان تولید شود تا تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم داشته باشد.
کرمی با اشاره به ظرفیت تجارت با کشورهای افریقایی ادامه داد: با تهاتر با این کشورها می‌توان شاهد توسعه تولیدات مواد معدنی در سیستان و بلوچستان بود.
وی با اشاره به شعار" جهش تولید با مشارکت مردم " بر ارتقا روش‌های تولید و افزایش تولیدات با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها بویژه صنعت و معدن تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان داری ظرفیت مرز خشکی و آبی است که می‌تواند صادرات را با کمترین هزینه انجام دهد بنابراین باید از این ظرفیت بهره برداری شود.
وی تصریح کرد: جوانان باید از تجربه افرادی که در حوزه اقتصاد تجارت و دیجیتال توانمند هستند بهره بگیرید و از ظرفیت مناطق آزاد نیز استفاده کنید.

نظر شما