شناسهٔ خبر: 67111722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد؛

خطر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان در روزهای آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به نزولات آسمانی مناسب در ماه‌های گذشته و افزایش پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع و در عین حال افزایش دمای هوا در روزهای آینده، با خطر جدی آتش سوزی در استان اصفهان مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه‌فروش در جلسه مدیریت بحران و جلوگیری از آتش سوزی در منابع و پهنه‌های طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: حفاظت از این عرصه شامل دو میلیون هکتار منابع طبیعی و ۱.۶ میلیون هکتار پهنه‌ زیست محیطی ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزولات آسمانی مناسب در ماه‌های گذشته و افزایش پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع و در عین حال افزایش دمای هوا در روزهای آینده، با خطر جدی آتش سوزی در استان مواجهیم، بنابراین آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی مناطق مختلف به ویژه با محوریت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان تصریح کرد: اگرچه در دو سال اخیر نسبت به دهه گذشته حدود ۹۰ درصد از آتش سوزی‌های منابع طبیعی و پهنای زیست محیطی استان کاهش یافته است اما این به منزله بی‌احتیاطی و بی‌تفاوتی نیست بنابراین باید با تجهیزات کامل و توجیه عوامل مختلف برای هرگونه حوادث احتمالی در مراتع و جنگل‌ها آماده باشیم.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اعزام ماشین آلات و تجهیزات امدادی و اطفاء حریق به مناطق مورد نظر باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، گفت: اداره های منابع طبیعی، شهرداری‌ها و فرمانداری و سازمان‌های دیگر موظف‌اند در زمان اعلام نیاز و بدون در نظرگرفتن محدوده مورد نظر خود برای مهار آتش سوزی در نواحی دیگر همکاری کنند و در این پیوند ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز از تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با مهار حریق در استان و در همه بخش‌ها هم ضروریست.

وی خاطرنشان کرد: آتش سوزی در یک هکتار جنگل دست کم ۱۰ میلیارد و در یک هکتار مرتع حداقل سه میلیارد ریال ضرر به دنبال خواهد داشت و این بدون احتساب مشکلات و ضررهای زیست محیطی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش ملاحظات مربوط به حریق باید بطور مداوم در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار گیرد، اظهار کرد: به ویژه گردشگران مسافران، رانندگان، کشاورزان و دامداران و بطورکلی عموم مردم باید توجیه شوند که انداختن ته سیگار، کبریت و بطری در طبیعت و یا رها کردن آتش و خاموش نکردن آن در برخی از شرایط باعث بروز یک فاجعه در یک جنگل یا مرتع می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: معرفی افراد مخرب جنگل‌ها و مراتع بخصوص با آتش سوزی‌های عمدی به مراجع قضایی و برخورد قاطع با آنان باید بدون هیچ چشم پوشی دنبال شود.

46

نظر شما