شناسهٔ خبر: 67111153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد/ طرح شهید «مالک رحمتی» برای نوسازی مسکن

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در دوران رئیس‌جمهور شهید حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تاکنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،‌ محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این رییس جمهور فقید توجه ویژه به بافت‌های فرسوده داشت؛ تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات دولت بر تکمیل بسته‌های تشویقی تاکید کرد و ما نیز در ادامه راه شهید رئیسی برآنیم که لبخند را بر لبان مردم جاری کنیم.

وی با بیان این که در دوران رئیس جمهور شهید قریب به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که حجم کار در بافت‌های ناکارآمد بسیار بالاست و به همین جهت در تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت بسیج استفاده کردیم، عنوان کرد: گروه‌های جهادی که قبلاً آموزش دیده‌اند کوچه به کوچه و خانه به خانه ورود پیدا کرده و با ساکنان ارتباط صمیمی برقرار می‌کنند و مردم ساکن در بافت‌های فرسوده شهری را از حقوقی که در قانون برایشان در نظر گرفته شده است، آگاه می‌سازند.

 دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که در این راه می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری استفاده کرد، گفت: محله سجادیه خراسان رضوی مثال خوبی در این زمینه است و دفاتر تسهیلگری این استان تجمیع‌های متعددی انجام داده‌اند. همچنین باید حضور شهرداری‌ها در این طرح پر رنگ تر شود. از این پس در شهرهای کوچک به ازای صدور هر پروانه در بافت فرسوده یک تن قیر جهت آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: به زودی از طرح شهید مالک رحمتی رونمایی خواهیم کرد و این طرح کمک بزرگی به جهش نوسازی مسکن خواهد کرد.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی معتقد است باید مردمی سازی به عموم فعالیت‌های وزارتخانه تسری یابد که دبیرخانه آن شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

آئینی از رونمایی طرح شهید مالک رحمتی خبر داد و افزود: این طرح کمک بزرگی به جهش نوسازی مسکن خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما