شناسهٔ خبر: 67111911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تاکنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تاکنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز اولین رزمایش نوسازی مسکن با عنوان «تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری» با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان بسیج سازندگی و در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز اولین رزمایش نوسازی مسکن که با حضور سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که رزمایش خود را با پویش «خادم شو» که به نیابت از خادم جمهور شهید توسط بسیج مستضعفین برگزار می‌شود متبرک کرده‌ایم، تصریح کرد: جهاد تبیین ما آگاه سازی مردم نسبت به حقوقی است که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا بتوانند با استفاده از بسته‌های تشویقی نسبت به مقاوم سازی و نوسازی خانه‌های خود اقدام نموده و آرامش را به خانه‌هایشان هدیه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این رئیس جمهور فقید توجه ویژه به بافت‌های فرسوده داشت؛ تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات دولت بر تکمیل بسته‌های تشویقی تاکید کرد و ما نیز در ادامه راه شهید رئیسی برآنیم که لبخند را بر لبان مردم جاری کنیم.

وی با بیان این که در دوران رئیس جمهور شهید قریب به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که حجم کار در بافت‌های ناکارآمد بسیار بالاست و به همین جهت در تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت بسیج استفاده کردیم، عنوان کرد: بعد از برگزاری این همایش که در پنج مرحله برگزار می‌شود، شاهد افزایش نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خواهیم بود.

آئینی ضمن تشریح فرایند رزمایش نوسازی مسکن، افزود: گروه‌های جهادی که قبلاً آموزش دیده‌اند کوچه به کوچه و خانه به خانه ورود پیدا کرده و با ساکنان ارتباط صمیمی برقرار می‌کنند و مردم ساکن در بافت‌های فرسوده شهری را از حقوقی که در قانون برایشان در نظر گرفته شده است، آگاه می‌سازند.

 دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که در این راه می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری استفاده کرد، گفت: محله سجادیه خراسان رضوی مثال خوبی در این زمینه است و دفاتر تسهیلگری این استان تجمیع‌های متعددی انجام داده‌اند. همچنین باید حضور شهرداری‌ها در این طرح پر رنگ تر شود. از این پس در شهرهای کوچک به ازای صدور هر پروانه در بافت فرسوده یک تن قیر جهت آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: به زودی از طرح شهید مالک رحمتی رونمایی خواهیم کرد و این طرح کمک بزرگی به جهش نوسازی مسکن خواهد کرد.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی معتقد است باید مردمی سازی به عموم فعالیت‌های وزارتخانه تسری یابد که دبیرخانه آن شرکت بازآفرینی شهری ایران است.

آئینی از رونمایی طرح شهید مالک رحمتی خبر داد و افزود: این طرح کمک بزرگی به جهش نوسازی مسکن خواهد کرد.

 در ادامه سردار طهماسبی توصیه‌هایی به گروه‌های جهادی و اعضای بسیج سازندگی به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این رزمایش عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی باید با صبر و حوصله به ساکنان بافت‎ها اطلاع رسانی کرده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهند هر چه آموزش‌ها بهتر باشند نتیجه کار بهتر خواهد شد.

سردار طهماسبی افزود: کارگروه بسیج سازندگی در استان باید به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود. همچنین این جلسات در سطح نواحی مقاومت برگزار خواهد شد. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بسیج عمران امضا کردیم که این امر ظرفیت نیروهای تخصصی را افزایش می‌دهد.

سردار طهماسبی از گروه‌های جهادی خواست تا هیئت امنای مساجد و امامان جمعه را نیز در این مسیر با خود همراه کنند.

گفتنی است در این مراسم شهرداران، فرمانداران، مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و گروه‌های بسیج سازندگی استان‌ها به صورت مجازی حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما