شناسهٔ خبر: 67109431 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شروع توزیع تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی

بالا رفتن نرخ ارز در سال‌‎های اخیر باعث گران شدن لوازم دندانپزشکی شده و در نتیجه هزینه خدمات دندانپزشکی نیز افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

دولت برای کاهش این هزینه‌‎ها و کمک به دندانپزشکان راهکارهای مختلفی ارائه کرده که توزیع تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی یکی از موثرترین راهکارها محسوب می‎شود. در واقع دندانپزشکان می‌‎توانند با خرید تجهیزات مورد نیاز خود از فروشگاه‎های مورد تایید وزارت بهداشت که لوازم دندانپزشکی را با ارز دولتی توزیع می‌‎کنند، در هزینه‎های خود صرفه‎جویی نمایند.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی شاپ دنت  یکی از معتبرترین فروشگاه‌‎های آنلاین در تهران است که برای تامین تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکان دست به کار شده و شرایط خرید این لوازم با ارز دولتی را فراهم کرده است. دندانپزشکان برای تهیه تجهیزات با ارز دولتی باید «کد نظام پزشکی» خود را در هنگام خرید ثبت نمایند. در ادامه می‎توانید شرایط خرید تجهیزات و نحوه دریافت ارز از زبان یکی از واردکنندگان تجهیزات دندانپزشکی را مطالعه کنید و جزئیات این طرح بیشتر آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای خرید تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی

قیمت تجهیزات دندانپزشکی در سال‌های اخیر تحت تاثیر تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، افزایش چشمگیری داشته و دندانپزشکان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. توزیع وسایل دندانپزشکی با ارز دولتی راهکاری جدید برای رفع مشکلات دندانپزشکان محسوب می‎شود، در حال حاضر خرید انواع فرز دندانپزشکی ، دستکش‌‎های لاتکس، مواد کامپوزیت و سایر لوازم مورد نیاز دندانپزشکی با ارز دولتی امکان پذیر است.

ارائه برخی مدارک برای خرید تجهیزات دندانپزشکی با نرخ دولتی در هنگام ثبت سفارش الزامی است. این مدارک به‌‎صورت الکترونیکی یا فیزیکی برای فروشگاه‎های اینترنتی ارسال و سپس در سامانه آیمد بارگذاری می‌‎شود. پس از این مرحله و بعد از تایید صحت مدارک، فاکتور رسمی خرید ارز دولتی به نام دندانپزشک صادر می‎شود تا وی بتواند به‌‎راحتی به تجهیزات مورد نیاز با قیمت ارزان‌‎تر از بازار آزاد دسترسی داشته باشد.

  • کارت ملی وشناسنامه دندانپزشک؛
  • پروانه مطب دندانپزشکی؛
  • کارت نظام پزشکی.

لیست تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی

در بازار مواد و تجهیزات دندانپزشکی خرید اغلب لوازم پرمصرف مانند خرید انواع کامپوزیت دندان مشمول ارز دولتی شده است. این کالاهای پر مصرف با قیمت‌‎های مناسب‌‎تری در دسترس دندانپزشکان قرار می‌‎گیرند و فروشگاه‌‎های معتبری مانند شرکت طب گستر رایکا با تجربه و اعتباری که دارند، نیاز دندانپزشکان به تجهیزات با ارز دولتی را برطرف می‌‎کنند.

دولت با اعمال محدودیت‌‎ها و کنترل بر روی نرخ ارز، تلاش می‌‎کند تا دسترسی به مواد و تجهیزات پزشکی را تسهیل کند و وسایل دندانپزشکی با ارز دولتی را به‌‎صورت مستقیم به دست دندانپزشکان برساند. با ثبت نام در فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی با استفاده از کد نظام پزشکی خود می‌توانید اقلامی که با قیمت دولتی به فروش می‌‎رسند را به‌‎صورت آنلاین سفارش دهید. به‌‎صورت کلی فهرست برخی لوازم دندانپزشکی با ارز دولتی عبارتند از:

  • مواد ترمیمی: انواع کامپوزیت، باندینگ و...
  • ابزار و لوازم دندانپزشکی: انواع فرز، هندپیس، ست جراحی؛
  • مواد مصرفی دندانپزشکی: خرید انواع دستکش، کارپول بی‌حسی، ماسک، گان، مواد ضدعفونی کننده و...

قیمت ارز برای خرید تجهیزات دندانپزشکی چقدر است؟

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران با موضوع اختصاص ارز ترجیحی 28500 تومان به کالاهای اساسی در سال 1403 را ابلاغ کرده است. براساس این مصوبه نرخ ارز دولتی برای تجهیزات دندانپزشکی نیز مبلغ 28500 تومان یعنی براساس نرخ ارز ترجیحی تعیین شده است. این نرخ در جلسه مورخ دوم اردیبهشت 1403 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» تصویب شده است.

 

مزایای خرید تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی

هدف اصلی عرضه ابزار دندانپزشکی با ارز دولتی کاهش هزینه‌های کلینیک‌های دندانپزشکی است تا بتوانند خدمات خود را با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه دهند. همچنین در گفتگویی که با مهندس کمیل علیزاده از واردکنندگان تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی داشتیم، از ایشان در مورد مزایای خرید این تجهیزات با نرخ دولتی برای دندانپزشکان نیز سوال کردیم.

مهندس علیزاده نوسانات نرخ ارز را از دلایل اصلی افزایش هزینه‌‎های خدمات دندانپزشکی می‌‎دانند و معتقدند دولت با تخصیص ارز به واردکنندگان این تجهیزات، توانسته گام مهی برای کاهش هزینه‌‎های این صنف بردارد و از دندانپزشکان حمایت کند. در این طرح همه پزشکان از حقوق یکسان برخوردار هستند و کاهش قابل توجه هزینه‎های خرید این تجهیزات مشمول دندانپزشکان در سراسر کشور به‌‎خصوص مناطق کم برخوردار نیز خواهد شد.

تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی به چه کسانی داده می‌شود؟

سهمیه هر مدیر کلینیک برای خرید تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی بر اساس تعداد یونیت‌‎های فعال در مطب و نوع تجهیزات مورد استفاده تعیین می‌‎شود، این نکته را آقای مهندس علیزاده یکی از مدیران شرکت «طب گستر رایکا» و از واردکنندگان تجهیزات دندانپزشکی بیان کردند. کلینیک‌‎ها و دندانپزشکان برای اطلاع از سهمیه دقیق خود می‌توانند با کارشناسان فروشگاه‎های اینترنتی عرضه‌‎کننده لوازم دندانپزشکی با نرخ دولتی ارتباط بگیرید یا اطلاعیه‌‎های سازمان غذا و دارو در این زمینه را دنبال کنند.

نکات مهم در خرید لوازم دندانپزشکی با ارز دولتی

یکی از نکاتی که در مصاحبه با مهندس کمیل علیزاده از مدیران فروشگاه اینترنتی شاپ دنت متوجه شدیم، شرایط جذابی است که تیم مدیریتی این فروشگاه اینترنتی برای دندانپزشکان فراهم کرده‎اند تا بتوانند خرید لوازم دندانپزشکی با ارز دولتی را بدون واسطه انجام دهند

 

در واقع هدف دولت از توزیع ارز دولتی برای واردات تجهیزات دندانپزشکی حذف واسطه‌‎ها بوده که در صحبت با مهندس علیزاده متوجه شدیم که این موضوع تا حدی زیادی محقق شده است.

تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

در آخر صحبتمان نیز از مهندس علیزاده از مدیران شرکت طب گستر رایکا، خواهش کردیم تا مهم‌ترین نکات در خرید تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی را با ما درمیان بگذارند. مهندس علیزاده: "من به همه دندانپزشکانی که قصد خرید لوازم دندانپزشکی با ارز دولتی را دارند، توصیه می‌کنم که قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام دهند و از تمام نکات و جوانب این موضوع آگاه شوند. همچنین می‌‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت وزارت بهداشت یا فروشگاه‌‎های معتبر لوازم دندانپزشکی مراجعه کنند."، ایشان در پایان صحبت خود به اهمیت بررسی اسناد و فاکتورهای مربوط به خرید نیز اشاره کردند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظر شما