شناسهٔ خبر: 67108298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری شرور غرب تهران٫ پایان راه سارقان کامپیوتر خودرو

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملان اصلی شرارت و قدرت نمایی با سلاح سرد و حمله به سمت شهروندان در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید راستی روز دوشنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر شرارت و قدرت نمایی با سلاح سرد در اواخر فروردین ماه سال جاری در پاساژ گلستان خیابان ایران زمین شهرک غرب و ایجاد رعب و وحشت و حمله به سمت شهروندان به سبب اهمیت موضوع، مراتب در دستور کار تیمی ویژه از ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تلاش شبانه روزی و بهره گیری از شگردهای پلیسی و اطلاعاتی سرانجام روز گذشته ماموران پلیس موفق به شناسایی ۲ نفر از متهمین اصلی پرونده در محله‌های ستاری و جنت آباد تهران شدند.

سرهنگ راستی تاکید کرد: ماموران پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در دو اقدام غافلگیرانه و ضربتی و جداگانه، موفق به دستگیری هر دو متهم شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمین به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده‌اند، افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران یادآور شد: پلیس با اشرافیت، پوشش اطلاعاتی کامل، رصد و پیگیری شبانه روزی و حضور به موقع خود در محل حوادث، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

دستگیری شرور غرب تهران٫ پایان راه سارقان کامپیوتر خودرو

سارقان کامپیوتر خودرو در دام پلیس

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت نیز با اشاره به دستگیری سارقین کامپیوتر خودرو، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کامپیوتر و محتویات خودرو به شکل مشابه در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار تیم عملیات این کلانتری قرار گرفت.

سرهنگ علی قاسم‌پور ادامه داد: با بررسی دوربین های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی، هویت سارق مورد نظر شناسایی شده و مشخصات ظاهری متهم در احتیار گشت‌های محسوس و نامحسوس کلانتری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حین گشت زنی ماموران پلیس در محدوده بلوار کاشانی، متهم در حین ارتکاب جرم و سرقت از خودرو شهروندان مشاهده و شناسایی شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: متهم بلافاصله پس از مشاهده ماموران سوار خودرویی که کنار خیابان پارک شده بود شد و راننده آن در حالت آماده جهت فرار منتظر سارق اصلی بود به طرز خطرناکی از محل سرقت متواری شدند که طی یک تعقیب و گریز طولانی، ماموران پلیس با درایت و هوشیاری و ایجاد طرح مهار پلیسی موفق به متوقف کردن خودرو شدند.

سرهنگ قاسم‌پور تاکید کرد: متهمان ۳۵ و ۵۳ ساله بوده که در بازرسیه اولیه از خودروی آنها، ابزار و ادوات حرفه‌ای سرقت و همین طور تعداد ۱۰ عدد کامپیوتر خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.

وی افزود: متهمان به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم‌پور به شهروندان توصیه کرد که خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل ردیاب، قفل و دزدگیر مجهز نموده و از قرار دادن اشیا قیمتی داخل خودرو خودداری کنند.

دستگیری شرور غرب تهران٫ پایان راه سارقان کامپیوتر خودرو

موبایل قاپ الهیه در چنگ قانون

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت نیز با اشاره به دستگیری سارق موبایل قاپ در محله الهیه گفت: در پی خبر سرقت و قاپ زنی تلفن همراه از شهروندان، عوامل کلانتری ۱۰۱ تجریش گشت زنی‌های هدفمند در نقاط آلوده و جرم خیز را به منظور شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

سرهنگ صادق ضرونی ادامه داد: در حین گشت زنی در محدوده، یکی از شهروندان اعلام کرد که تلفن همراه وی به تازگی سرقت شده که با در اختیار قرار دادن مشخصات ظاهری متهم و اجرای طرح مهار، سارق را در اتوبان مدرس شناسایی نمودند که وی با رویت ماموران به سرعت متواری شد.

وی اضافه کرد: پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز متهم با ماموران درگیر شده و اقدام به حمله به آنها کرد که با هوشیاری عوامل کلانتری متهم زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازرسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه مسروقه مدل آیفون که به تازگی سرقت نموده بود کشف شد و پس از انتقال متهم به کلانتری، شاکی شناسایی شده و و گوشی مکشوفه به ایشان تحویل شد و در بررسی اولیه متهم به موبایل قاپی و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که شناسایی دیگر شکات و دستگیری همدست و مالخر او در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد که در صورت استفاده از تلفن همراه در اماکن عمومی تا حد امکان نسبت به اطراف خود هوشیار باشند تا امکان سرقت تلفن همراه را به حداقل برسانند.

نظر شما