شناسهٔ خبر: 67108208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چاره‌اندیشی برای کم‌آبی استان قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: آب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اگر امروز برای آن چاره‌اندیشی نکنیم با بحران جدی روبه‌رو خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا پیش‌ازظهر امروز، دوشنبه، در اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اگر امروز برای آن چاره‌اندیشی نکنیم با بحران جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم برای رفع چالش آب در استان نسخه تجویز کنیم، باید آمار دقیق از چاه‌های مجاز و غیرمجاز را احصا کنیم و از میزان دقیق آبخوان و مصرف آب مطلع باشیم تا بتوانیم یک تصمیم منطقی بگیریم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر برنامه‌محور بودن اقدامات برای رفع مشکلات کم‌آبی در استان، گفت: شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با همراهی دستگاه‌های متولی باید برای سال‌های آینده برنامه مشترک داشته باشند تا بخشی از مشکلات مربوط به حوزه آب برطرف شود.

مصطفوی‌نیا با تذکر اینکه "برای حل بحران آب نیازمند مردمی‌سازی موضوع هستیم."، گفت: مردم باید مثل دوران کرونا قانع شوند که ما امروز نیازمند یک شیوه زندگی خاص هستیم تا بتوانیم مشکلات آبی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/+

نظر شما