شناسهٔ خبر: 67108181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست خوزستان در اهواز

نخستین خانه فناور محیط زیست روز دوشنبه همزمان با هفته محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

راه‌اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست خوزستان در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل حفاطت محیط زیست خوزستان در آیین راه‌اندازی خانه فناور در اهواز هدف از راه‌اندازی این مرکز را همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی محیط زیست به منظور بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های جدید در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

به گفته داود میرشکار کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فناوری و رفع تهدید‌های موجود، برای سلامت شهروندان از دیگر موارد مورد نظر در راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست است.

وی افزود: باید برای هر کدام از مشکلات زیست محیطی به کمک جوانان از فناوری‌های روز استفاده شود و آنها ایده‌ها و تولیداتشان را به صنعت معرفی کرده و برای این فناوری‌ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.

میرشکار خانه فناور را ساختار جدیدی در سازمان دانست که بنا است به عنوان یک حوزه بین بخشی به محیط زیست کمک کند و هدف اصلی آن همسوسازی سازمان‌های تاثیرگذار در تصمیمات زیست محیطی و ارایه راهکار‌های دانش بنیان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بازار استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست را سودآور دانست و گفت: این بازار در حوزه اشتغال‌های سبز بسیار موثر است.

در پایان این آیین با حضور رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خانه فناور محیط زیست راه‌اندازی شد.

نظر شما