شناسهٔ خبر: 67107128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نخستین ‌خانه‌ فناور محیط زیست خوزستان در اهواز راه‌اندازی شد... -

اقتصاد ایران: اهواز – ایرنا - نخستین خانه فناور محیط زیست روز دوشنبه همزمان با هفته محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیر کل حفاطت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه در آیین راه‌اندازی خانه فناور در اهواز هدف از راه‌اندازی این مرکز را همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی محیط زیست به منظور بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های جدید در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

به گفته داود میرشکار کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فناوری و رفع تهدیدهای موجود، برای سلامت شهروندان از دیگر موارد مورد نظر در راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست است.

وی افزود: باید برای هر کدام از مشکلات زیست محیطی به کمک جوانان از فناوری‌های روز استفاده شود و آنها ایده‌ها و تولیداتشان را به صنعت معرفی کرده و برای این فناوری‌ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.

میرشکار خانه فناور را ساختار جدیدی در سازمان دانست که بنا است به عنوان یک حوزه بین بخشی به محیط زیست کمک کند و هدف اصلی آن همسوسازی سازمان‌های تاثیرگذار در تصمیمات زیست محیطی و ارایه راهکارهای دانش بنیان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بازار استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست را سودآور دانست و گفت: این بازار در حوزه اشتغال‌های سبز بسیار موثر است.

در پایان این آیین با حضور رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خانه فناور محیط زیست راه‌اندازی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما