شناسهٔ خبر: 67107469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حمایت از جوانی جمعیت

حمایت بهزیستی خراسان جنوبی از ۵۳۰ خانواده دارای چندقلو

خبرگزاری صدا و سیما

بهزیستی خراسان جنوبی برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده‌ها از ۵۳۰ خانواده دارای چندقلو حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

حمایت بهزیستی خراسان جنوبی از ۵۳۰ خانواده دارای چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل بهزیستی استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: برای حمایت از خانوار‌هایی که فرزند دوقلو و یا سه قلو دارند در حال حاضر ۵۰۲ خانواده دارای فرزند دوقلو و ۲۸ خانواده دارای فرزند سه قلو زیرپوشش بهزیستی هستند.

شرفی به حمایت‌های بهزیستی در این حوزه اشاره کرد و افزود: برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو تا دهک ۵ درآمدی ماهیانه دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو تا دهک ۷ درآمدی ماهیانه بیش از سه میلیون تومان تا سن ۶ سالگی واریز می‌شود و شرط اینکه زیر پوشش بهزیستی باشند، وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: بهزیستی خراسان جنوبی در نگهداری و واگذاری کودکان بی‌سرپرست و همچنین حمایت از خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و سه قلو اقدامات مستمر و حمایتی انجام می‌دهد.

به گفته وی در استان ۱۸ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست وجود دارد که یکی از این مراکز مربوط به نوزادان صفر تا ۳ سال است.

وی افزود: این سازوکار ایجاد شده که کارمندانی که سرپرستی این کودکان را برعهده می‌گیرند مانند سایر کارمندان از مرخصی‌های مربوطه و حق اولاد بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به غربالگری کودکان در استان گفت: در این طرح کودکان ۳ تا ۵ سال غربالگری شنوایی می‌شوند.

وی با اشاره اینکه پارسال ۹ هزار و ۵۳۵ کودک در استان غربالگری شدند، افزود: در نهایت ۹ کودک نیاز به سمعک داشتند و از سمت بهزیستی برای این کودکان تأمین شد.

شرفی هدف از اجرای طرح را شناسایی بیماری‌ها در سنین پایین و حمایت از خانواده‌ها برای درمان کودکان دارای بیماری اعلام کرد.

به گفته شرفی در مورد اعطای سرپرستی نیز به تازگی این قانون وجود دارد که نوزاد و کودکی که به خانواده واگذار می‌شود باید از ابتدا به این مسئله که فرزند خوانده است آگاه باشد و همچنین اطرافیان خانواده‌ای که کودک را به عنوان فرزند قبول می‌کنند نیز باید در جریان این موضوع باشند تا پنهان کاریِ خانواده‌ها در آینده برای کودک، خانواده و بهزیستی مشکلی ایجاد نکند.

وی با اشاره به طرح امین موقت از سوی بهزیستی، افزود: در این طرح خانواده‌ها می‌توانند کودک را برای مدت زمانی پیش خود نگه دارند، حتی مواردی داشتیم که دادگاه تشخیص داد که خانواده اصلی کودک دیگر صلاحیت نگهداری او را ندارند و کودک به خانواده‌ای که او را به صورت امین موقت نگهداری می‌کردند واگذار شد.

نظر شما