شناسهٔ خبر: 66960087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۵۰۰ خدمت به نیازمندان منطقه شاخنات بیرجند در اردوی جهادی

مدیر گروه جهادی سفیران سلامت استان گفت: با حضور گروه‌های جهادی مختلف بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت رایگان به نیازمندان روستا‌های منطقه شاخنات بخش مرکزی بیرجند ارائه شد.

صاحب‌خبر -

ارائه بیش از ۱۵۰۰ خدمت به نیازمندان منطقه شاخنات بیرجند در اردوی جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلالی افزود: این اردو با حضور ۲۰ گروه جهادی در این منطقه برگزار شد که این گروه‌های جهادی در حوز‌های مختلف پزشکی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و. به نیازمندان خدمات ارائه کردند.

وی با اشاره به این که امید بخشی و انتشار فرهنگ گفتمان جهادی در جامعه از اهداف برگزاری این اردو بود افزود: این اردوی جهادی با همکاری استانداری خراسان‌جنوبی، فرمانداری بیرجند، سپاه استان و شهرستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و منطقه ۲ بیرجند، بهزیستی، دانشگاه علوم‌پزشکی، تأمین اجتماعی و آموزش و پرورش برگزار شد.

مسئول شورای جهادی بیرجند و عضو مجمع جهادگران استان گفت: در یک نیازسنجی کاملی که در بیش از ۱۵ روستای منطقه انجام شد حدود ۲۰۰ جهادگر مستقر شدند.

جلالی با اشاره به این که فورجان روستای مرکزی برای ارائه خدمات انتخاب شد افزود: بیش از ۱۰ متخصص و پزشک نظیر زنان و زایمان، جراحی قلب، عفونی و اطفال و سه تیم دندانپزشکی در این منطقه مستقر و به بیش از یک هزار نفر خدمات درمانی و ۲۷ جراحی سرپایی ارائه شد.

وی با تاکید بر این که اولویت خدمات ویژه مددجویان کمیته‌امداد و بهزیستی بود گفت: جهادگران عمرانی با تامین مصالح در این منطقه حضور یافتند و خدماتی نظیر گچ‌کاری، ساخت سرویس بهداشتی و مناسب‌سازی برای معلولان را انجام دادند.

مدیر گروه جهادی سفیران سلامت استان گفت: علاوه بر این نیازسنجی برای روز‌های آتی انجام شد و گروه‌های جهادی قول‌هایی برای ساخت سرویس بهداشتی، گچ‌کاری و گازکشی و خدمات درمانی مددجویان را دادند.

جلالی افزود: آموزش‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، برگزاری جشن‌های دهه کرامت، آموزش سواد رسانه‌ای توسط اساتید دانشگاه و حوزه، برگزاری کلاس‌های تقویتی ویژه دانش‌آموزان از فعالیت‌های گروه‌های جهادی فرهنگی بود.

وی گفت: گروه‌های جهادی دامپزشکی، کشاورزی، تاسیساتی، تعمیر لوازم خانگی و آرایشگری هم به نیازمندان منطقه خدمات ارائه کردند و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان هم انجام شد.

نظر شما