شناسهٔ خبر: 67106964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح ۲ خانه محیط زیست در کانون‌های پرورش فکری گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- با هدف افزایش اطلاع‌رسانی جامعه به ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان نسبت به مسائل محیط زیستی و اهمیت حفظ طبیعت ۲ خانه محیط زیست در گنبدکاووس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس روز دوشنبه در این مراسم گفت: با توجه به چالش‌ها و مشکلات محیط زیستی مانند پسماند، پساب، تخریب زیستگاه‌های جانوری و گیاهی، صید و شکار غیرمجاز، هدر رفت انرژی، قطع درختان، آتش سوزی و برداشت غیرمجاز آب نیاز است توسعه فعالیت‌های فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

احمد احمدی افزود: یکی از مهمترین اقدامات پیشگیری از این چالش‌ها، توسعه فرهنگ زیست محیطی و ایجاد بسترهای لازم برای تحقق شعار مردمی سازی امور محیط زیستی است.

وی ایجاد خانه‌های محیط زیست در کانون‌های پرورش فکری، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مساجد شهر و روستاها را از جمله برنامه‌های مردمی سازی حفاظت از محیط زیست دانست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس، تقویت آموزش‌ها با مشارکت اقشار مختلف مردم، ایجاد محتواهای آموزشی مناسب و ترویج فرهنگ محیط زیستی را از جمله اهداف فعال‌سازی خانه‌های محیط زیست برشمرد و گفت: برای استان گلستان راه‌اندازی هشت خانه محیط زیست در کانون‌های پرورش فکری در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: جلب مشارکت خیران برای ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی و تشکیل کمیته‌های تخصصی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان با اهمیت موضوعات زیست محیطی و لزوم تلاش برای حفاظت از طبیعت در برنامه‌ خانه‌های محیط زیست قرار دارد.

وی یادآور شد: با همکاری کانون پرورش فکری و موسسه سبزگامان بسکی آموزش‌های مستمر محیط زیستی در کنار برنامه‌های فرهنگی مرتبط در پنج مدرسه حاشیه تالاب‌های بین‌المللی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

افتتاح ۲ خانه محیط زیست در کانون‌های پرورش فکری گنبدکاووس

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس هم گفت: این مجموعه در راستای اهداف محیط زیستی در قالب خانه‌های محیط زیست کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان اجرا می‌کند.

سمیه محمدی افزود: افراد شرکت کننده در این کارگاه‌ها بعد از فراگیری آموزش‌ها، قرار است از اول مهرماه به عنوان فعال محیط زیست در مدارس برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست تلاش کنند که در مرحله نخست تمرکز خود را بر آموزش ۲۰ کودک و ۲۰ نفر از والدین معطوف خواهیم کرد.

وی برگزاری کارگاه‌های نقاشی و ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی و بازیافت، داستان نویسی و شعرگویی با موضوع محیط زیستی را از دیگر فعالیت‌های کانون در قالب خانه‌های محیط زیست دانست و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار نفر برای حضور در کلاس‌های تابستانه کانون‌های پرورش فکری گنبدکاووس نام نویسی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد با فعال‌سازی خانه‌های محیط زیست، برنامه‌های کانون پرورشی در این حوزه با انسجام بیشتری برگزار شود.

فرماندار گنبدکاووس هم با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نسبت به خیلی از امور در اولویت قرار دارد، گفت: شرکت کنندگان در برنامه‌های خانه محیط زیست به عنوان سفیران و نمایندگان برای احیای طبیعت و جلوگیری از تخریب آن تلاش خواهند کرد.

مهدی دهرویه افزود: متولیان عرصه حفاظت از محیط زیست باید فعالیت‌های خود را به گونه‌ای انجام دهند تا با باورهای مردم تعارض نداشته باشد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم در کنار کانون پرورش فکری در معرفی ظرفیت‌های محیط زیستی تلاش کنند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما