شناسهٔ خبر: 67102853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار مازندران،

تاکید بر اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ سازی

استاندار مازندران، بر اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ سازی و گفتمان سازی در این راستا تاکید کرد و گفت: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد ورود کنند. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ساری، افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و خانواده در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت همه جانبه آنان است.

استاندار مازندران، بااشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان، گفت: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی موثر و فرهنگ سازی است.

نوری، تصریح کرد: هیات‌های مذهبی و گروه‌های قرآنی نیز از ظرفیت‌های مناسبی در راستای جلوگیری و مبارزه با مواد مخدر برخوردار هستند و می‌توانند در این بخش فرهنگ سازی داشته باشند.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: مشارکت مردم و خانواده‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید جدی گرفته شود و یک برنامه مدونی نیز در این راستا باید تهیه کنند.

نوری بر لزوم رفع مشکلات و موانع فراروی در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: علاوه بر رفع معضلات، مردم نیز باید پای کار باشند.

وی اظهار کرد: شهرداران مطابق با آن چه که در قانون تکلیف شده است باید نسبت به انجام وظایف محوله در راستای فرهنگ سازی مناسب در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، به وظایف خود عمل کنند.

استاندار مازندران، افزود: مبارزه با مواد مخدر یک موضوع جدی است و پژوهش‌های بنیادی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید توسط مراکز دانشگاهی در دستور کار قرار گیرد و پایان نامه‌ها نیز مطابق با این اصل مهم تهیه شود.

نظر شما