شناسهٔ خبر: 67046147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه شرکت‌های دانش بنیان رویکرد اصلی دولت سیزدهم

استاندار مازندران، توسعه شرکت‌های دانش بنیان را از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: لازمه دستیابی به توسعه پایدار، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان است. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری مازندران، افزود: دولت مردمی سیزدهم به توسعه شرکت‌های دانش بنیان اهتمام ویژه ای دارد و بی شک برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مازندران از ظرفیت مناسبی برای توسعه مراکز دانش بنیان برخوردار است، اظهار کرد: این استان از نیروی انسانی کارآمدی برخوردار است که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت، بسیاری از موانع و مشکلات در بخش های مختلف رفع خواهد شد.

نوری با عنوان اینکه شرکت های دانش بنیان به عنوان موتور توسعه اقتصادی کشور مورد حمایت کامل دولت است و در برنامه هفتم توسعه نیز، سیاست‌های متنوعی برای حمایت از تجاری سازی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این سیاست‌ها، حمایت مالی و تسهیل شکل گیری و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط خصوصی و تعاونی که در زمینه تجاری سازی دانش و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: دولت مشوق های فراوانی را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته که به عنوان مثال می توان به معافیت این شرکت ها از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی اشاره کرد.

نوری، بر لزوم ارایه آموزش های اصولی به دانش آموزان و همچنین دانشجویان تاکید کرد و گفت که باید یک رابطه منطقی بین مراکز دانشگاهی با واحدهای تولیدی و کارخانجات برقرار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از شغل مناسبی نیز برخوردار شوند.

استاندار مازندران، افزود: پارک علم و فناوری استان باید از یک فضای مناسبی برخوردار باشد و امکانات لازم نیز در اختیار آنها قرار گیرد و در صورت تحقق این مهم بی شک توسعه پایدار محق خواهد شد.

نوری، همچنین بر لزوم افزایش دیپلماسی با کشورهای منطقه به منظور جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین استفاده از تجربیات شرکت های فناور دیگر کشورها تاکید کرد و گفت: بین المللی سازی و افزایش ۲ برابری شرکت های دانش بنیان در مازندران باید در دستور کار باشد.

لازمه دستیابی به توسعه پایدار، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان

وی لازمه دستیابی به توسعه پایدار را توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت که شرکت های دانش بنیان به عنوان پیشران توسعه اقتصادی، در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده نقش تعیین کننده ای دارند.

این مقام مسئول بر لزوم شناسایی موانع و مشکلات فراروی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی موانع فراروی شرکت های فناور و دانش بنیان رفع شود.

نوری همچنین بر لزوم پرداخت تسهیلات مناسب به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، بانک های عامل نیز ملزم به این امر مهم شوند.

وی بیان کرد: باید از روش های جایگزین برای ایجاد سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و فناور استفاده کرد ضمن اینکه موانع گمرکی برای صادرات محصولات دانش بنیان نیز بابد رفع شود.

استاندار مازندران با عنوان اینکه صادرات محصولات دانش بنیان هنوز نظامند نیست، گفت: برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان این استان به استان‌های همجوار و یا حتی دیگر کشورها مشکل داریم و این معضل باید رفع شود.

نظر شما