شناسهٔ خبر: 67422189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخریب مزارع شالیزاری، راه‌ها و خانه‌ها در سیل ویرانگر

سیل ویرانگر اخیر، خسارات سنگینی به بخش دودانگه ساری وارد کرد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: سیل ویرانگر عصر چهارشنبه ۶ تیرماه، خسارات سنگینی به بخش دودانگه ساری وارد کرد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساعات اولیه وقوع سیل در محل حاضر شد و از نزدیک در جریان خسارات وارده قرار گرفت.

بر اساس بررسی‌های اولیه، به شالیزار‌های مناطق خوش نشان، سیاهدشت، دشت وزوار، کرچا، علی آباد و ... در دودانگه ساری از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.

در برخی از این اراضی شالیزاری، عدم لایروبی انهار، کانال‌ها، سردهنه‌های انهار و عدم رعایت حریم انهار و رود‌ها به عنوان عامل اصلی خسارات وارده تشخیص داده شده است.


با فروکش کردن سیل و حضور کارشناسان در مزارع آسیب‌دیده، تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان خسارت برای شالیزار‌های دودانگه برآورد شده است.

علاوه بر مزارع شالیزاری، سیل به محور‌های مواصلاتی دودانگه ساری از جمله سنگده به پل سفید، سر دهنه پل‌ها و تعدادی از منازل مسکونی در روستا‌های این بخش نیز خسارت وارد کرده و آنها را دچار آبگرفتگی و تخریب کرده است.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران و سایر دستگاه‌های ذیربط در حال برآورد نهایی خسارات وارده و اتخاذ تدابیر لازم برای جبران خسارات و کمک به سیل‌زدگان هستند.

نظر شما