شناسهٔ خبر: 67102214 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

محورهای همایش «حج در نگاه رهبری» برگرفته از بیانات رهبر انقلاب است

حجت‌الاسلام و المسلمین رکن‌الدینی گفت: فراخوان این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۳ و آغاز عملیات حج صادر شد و «تمدن‌سازی حج»، «منافع دنیوی و اخروی حج و آثار آن در اقتدار اسلام»، «حج راهی به‌سوی عالم معنا و غیب»، «شاخصه‌های حج برائت»، «قوام جامعه اسلامی در سایه حج» و «تفاهم و ارتقای امت اسلامی در حج» از محور‌های این همایش بود که برگرفته از منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همایش «حج در نگاه رهبری» ویژه فرهیختگان و نخبگان در بخش بانوان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز گذشته (یکشنبه، ۲۰ خرداد) در سالن اجتماعات هتل «البلد الطیب» شهر مکه برگزار شد.

این همایش با تلاوت «سید پارسا انگشتان» قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حسین رکن‌الدینی» معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گزارشی از محور‌ها و تعداد مقالات ارائه شده به این همایش ارائه داد.

وی افزود: در مجموع ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۸۵ مقاله در بخش بانوان و ۶۵ مقاله در بخش آقایان بود.

حجت‎‌الاسلام و المسلمین رکن‌الدینی اضافه کرد: فراخوان این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۳ و آغاز عملیات حج صادر شد و «تمدن‌سازی حج»، «منافع دنیوی و اخروی حج و آثار آن در اقتدار اسلام»، «حج راهی به‌سوی عالم معنا و غیب»، «شاخصه‌های حج برائت»، «قوام جامعه اسلامی در سایه حج» و «تفاهم و ارتقای امت اسلامی در حج» از محور‌های این همایش بود که برگرفته از منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

همایش «حج در نگاه رهبری» در مکه برگزار شد

وی افزود: در مجموع، پنج مقاله در بخش بانوان و چهار مقاله در بخش آقایان که توانستند ۷۵ درصد امتیاز را کسب کنند، به‌عنوان مقالات برگزیده از سوی دبیرخانه همایش برگزیده شدند که در همایش فرهیختگان ویژه بانوان و آقایان ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش، خانم‌ها «اعظم امیربیک»، «راضیه محمدصفی»، «مریم آلبوغبیش»، «پروین رئیسی» و «بهناز حیدری فارفار» که مقالات آنها از سوی تیم ارزیابی دبیرخانه برگزیده شده بود به ارائه مقالات خود پرداختند.

بانوان فرهیخته در ارائه مقالات خود، حج را تجلی‌گاه عروج تربیتی و معنوی انسان دانستند و بر نقش حج در تقویت مناسبات سیاسی امت اسلامی، بهره‌گیری از حج به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای عظیم ارتباطی، آثار و برکات حج اعم از اخلاص و ترک گناه، حج فرصتی برای دعا و استغفار و حج جلوه‌ای از وحدت اسلامی تأکید کردند.

سخنران پایانی این همایش، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که اظهار داشت: مقالات ارائه‌شده در این همایش، بسیار ارزشمند و برگرفته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیات قرآن و روایات بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما