شناسهٔ خبر: 67101046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با حضور سرپرست حجاج ایرانی؛

همایش «حج در نگاه رهبری» در مکه برگزار شد

همایش حج در نگاه رهبری ویژه فرهیختگان و نخبگان در بخش بانوان، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مکه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 حجت‎‌الاسلام رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، گفت: در مجموع ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش حج در نگاه رهبری ارسال شد که ۸۵ مقاله در بخش بانوان و ۶۵ مقاله در بخش آقایان بود.

وی اضافه کرد: فراخوان این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۳ و آغاز عملیات حج صادر شد و «تمدن‌سازی حج»، «منافع دنیوی و اخروی حج و آثار آن در اقتدار اسلام»، «حج راهی به سوی عالم معنا و غیب»، «شاخصه‌های حج برائت»، «قوام جامعه اسلامی در سایه حج» و «تفاهم و ارتقای امت اسلامی در حج» از محور‌های این همایش بود که برگرفته از منویات و بیانات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در مجموعه ۵ مقاله در بخش بانوان و ۴ مقاله در بخش آقایان که توانستند ۷۵ درصد امتیاز را کسب کنند، به عنوان مقالات برگزیده از سوی دبیرخانه همایش برگزیده شدند که در همایش فرهیختگان ویژه بانوان و آقایان ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش، خانم‌ها «اعظم امیر بیک»، «راضیه محمد صفی»، «مریم آلبوغبیش»، «پروین رئیسی» و «بهناز حیدری فارفار» که مقالات آنها از سوی تیم ارزیابی دبیرخانه، برگزیده شده بود به ارائه مقالات خود پرداختند.

بانوان فرهیخته در ارائه مقالات خود، حج را تجلی‌گاه عروج تربیتی و معنوی انسان دانستند و بر نقش حج در تقویت مناسبات سیاسی امت اسلامی، بهره‌گیری از حج به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای عظیم ارتباطی، آثار و برکات حج اعم از اخلاص و ترک گناه، حج فرصتی برای دعا و استغفار و حج جلوه‌ای از وحدت اسلامی تأکید کردند.

سخنران پایانی این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که اظهار داشت: مقالات ارئه‌شده در این همایش بسیار ارزشمند و برگرفته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیات قرآن و روایات بود.

نظر شما