شناسهٔ خبر: 67323697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چرا سریال نوید محمدزاده و فرشته حسینی یک باره تمام شد؟

تهیه کننده سریال «جنگل آسفالت» درباره پایان یکباره این مجموعه با ۱۲ قسمت توضیحاتی ارایه داد و بیان کرد که فیلمبرداری فصل جدید این مجموعه از ۱۰ تیر آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل عفیفه تهیه کننده «جنگل آسفالت» درباره پایان یک باره این سریال که از شبکه نمکایش خانگی عرضه می‌شد در توضیحاتی بیان کرد: سریال «جنگل آسفالت» به گونه‌ای تمام شد که مشخص است این پایان برای فصل اول است؛ در واقع ما یک گره اصلی در قصه داشتیم و در طی قسمت ۱۲ این گره بسط و گسترش یافت و در انتها گشوده شد. همزمان پرسش‌های دیگری در ذهن مخاطب ایجاد شد که طبیعتاً باید در فصل دوم به آنها پاسخ داده شود.

وی درباره فیلمنامه اولیه سریال عنوان کرد: ما در ۲۵ قسمت فیلمنامه را نوشتیم که پایان قسمت ۱۲ به مثابه پایان فصل اول سریال بود. بنابراین فیلمبرداری سریال را هم بر اساس ۱۲ قسمت اول برنامه ریزی کردیم. ۲ دلیل عمده برای این کار داشتیم؛ نخست اینکه بازیگران بتوانند ارتباط بهتری با قصه برقرار کنند و دلیل دوم هم این بود که بتوانیم بازخوردهای فصل اول را بگیریم و در ویرایش نهایی فیلمنامه فصل دوم اعمال کنیم که همین اتفاق افتاد.

عفیفه اضافه کرد: فصل دوم فیلمنامه با توجه به واکنش مخاطب‌های فصل اول ویرایش شده و ما بعد از وقفه کوتاهی که داشتیم از دهم تیر ماه فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به حدس و گمان‌هایی که درباره سریال در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: طبیعتاً وقتی رسانه‌ای می‌خواهد خبری را منتشر کند بهتر است از منابع قابل اعتماد پرس و جو کند. در اینجا بهتر بود از خود من صحت این خبر را جویا شوند اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد در نتیجه به نظرم چنین اخباری صرفاً برای فضاسازی کاذب علیه سریال منتشر می‌شود و جزو اخبار زرد محسوب شده و ارزش خبری ندارد.

این تهیه کننده درباره پایان بندی سریال و اینکه مخاطب منتظر نوعی سرانجام کاراکترها در قسمت آخر است، بیان کرد: یکی از گره‌های داستان که گم شدن دلارها بود تا حدودی گشوده شد اما بیننده با پایان فصل یک منتظر پی بردن به دلایل این اتفاق‌ها است که البته موضوع فصل دوم است. همه سریال‌های استاندارد از این مدل قصه گویی استفاده می‌کنند به نحوی که با گشودن یک گره، گره‌های دیگری در قصه ایجاد می‌شود و از این حیث «جنگل آسفالت» نیز کاری استاندارد است.

چرا سریال نوید محمدزاده و فرشته حسینی یک باره تمام شد؟ سریال جنگل آسفالت

وی درباره جزئیات فصل دوم این سریال و زمان شروع فیلمبرداری عنوان کرد: الان در حال پیش تولید هستیم برخی از عوامل تغییر کردند اما بازیگران اصلی حضور دارند و قراردادی که با آنها بسته شد نیز بابت فصل یک و دو بود.

عفیفه در پاسخ به سریال‌هایی که در چند سال اخیر پایان بندی نداشته اند، گفت: برخی سریال‌ها که مخاطب کافی نداشته اند با تصمیم پلتفرم‌ها ممکن است ادامه پیدا نکنند ولی سریالی که مخاطب دارد در فصل‌های بعد هم ادامه پیدا می‌کند مثل سریال «زخم کاری» که در فصل‌های مختلف ساخته می‌شود. «جنگل آسفالت» هم مخاطب دارد و طبیعی است که پلتفرم علاقه‌مند باشد چنین سریالی ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه دچار مساله مالی هم شده اند یا خیر؟ توضیح داد: ما به دلیل شرایط اقتصادی کشور همیشه با چالش‌هایی مواجه هستیم، کاری که شروع می‌کنیم با یک پیش بینی هزینه همراه است و در ادامه کار، همه پیش بینی‌ها تغییر می‌کند. با این حال در این پروژه به نسبت دیگر پروژه‌هایی که در جریان تولیدشان هستم ما مشکل مادی حادی نداشتیم.

وی در پایان درباره زمان پخش فصل دوم سریال و اینکه این توقف چند ماهه به مخاطب ضربه خواهد زد یا خیر گفت: طبعاً نباید ضربه بزند چون پخش سریال‌ها در فصل‌های متمادی و با فاصله امری رایج در صنعت سریال سازی است. فصل دوم سریال «جنگل آسفالت» هم در پاییز پخش خواهد شد اما تاریخ دقیق آن با توجه به سریال‌ها و برنامه‌های دیگر پلتفرم تنظیم شده و به اطلاع مخاطب خواهد رسید.

نظر شما