شناسهٔ خبر: 67101130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سنتکام اصابت موشک‌های بالستیک یمن به ۲ کشتی را تایید کرد

ایرنا : سنتکام دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حوثی‌ها ۲ موشک بالستیک ضدکشتی از مناطقه تحت کنترل خود در یمن به سمت خلیج عدن شلیک کردند. یکی از این موشک‌ها به کشتی سوئیسی «ام/وی تاویشی» که پرچم لیبریا دارد، اصابت کرد.

صاحب‌خبر -

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دوشنبه تایید کرد که اصابت موشک‌های نیروهای یمنی به ۲ کشتی خسارت در پی داشته است.

تاویشی از وارد آمدن خسارت به این کشتی گزارش داد اما به مسیر خود ادامه می‌دهد. دومین موشک بالستیک ضدکشتی نیز توسط یک کشتی نیروهای ائتلاف با موفقیت منهدم شد.

در بیانیه سنتکام آمده است: حوثی‌ها همچنین یک موشک بالستیک ضدکشتی و یک موشک کروز ضدکشتی به سمت خلیج عدن شلیک کردند. هر دو موشک به یک کشتی باری اصابت کرد. کشتی «ام/وی نوردرنی» از وارد آمدن خسارت به این کشتی خبر داد اما به مسیر خود ادامه داد.

این بیانیه افزود: علاوه بر این، نیروهای سنتکام با موفقیت یک پهپاد را بر فراز خلیج عدن منهدم کردند. پس از آن، سنتکام ۲ موشک کروز زمینی حوثی‌ها و یک پرتابگر موشکی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را منهدم کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه اعلام کرد: یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با تعدادی موشک بالستیک، ناوشکن انگلیسی (Diamond) را در دریای سرخ هدف قرار داد.

وی همچنین اعلام کرد: در دو عملیات دیگر کشتی های (Norderney) و (MSC Tavvishi) هدف قرار گرفته شدند. این عملیات منجر به آتش سوزی در کشتی نخست شد و کشتی دوم نیز مستقیما مورد اصابت قرار گرفت.

یحیی سریع در این باره تصریح کرد: کشتی های هدف قرار گرفته شده دستور ممنوعیت حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی را نقض کردند و به همین دلیل هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفتند.

ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها:

نظر شما