شناسهٔ خبر: 67083191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حمله موشکی به ۲ کشتی در دریای سرخ

رسانه‌ها از حمله موشکی به دو کشتی در دریای سرخ خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رسانه‌های خبری از حمله موشکی به دو کشتی دیگر در دریای سرخ خبر دادند.

به نقل از پایگاه خبری الجزیره، امروز «۲۰ خرداد ۱۴۰۳»، شرکت انگلیسی امنیت دریایی امبری، از وقوع یک حادثه دریایی، در ۷۰ مایلی جنوب غربی عدن در سواحل یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، این کشتی، با اصابت یک موشک که از فاصله ۸۳ مایل دریایی شلیک شده بود، آتش گرفته بود که با تلاش کارکنان آن آتش‌سوزی خاموش شد.

خبرگزاری «رویترز» نیز با اعلام این موضوع تاکید کرد که عملیات دریایی امروز در سواحل عدن، مربوط به دو کشتی بوده که هدف اصابت موشک قرار گرفته‌اند.

جمعه شب نیز، پایگاه شبکه خبری «المسیره»، با انتشار بیانیه حوثی‌های یمن گزارش داد که این نیروها، دو عملیات جدید در دریای سرخ، علیه دو کشتی وابسته به شرکت‌های دریایی انجام داده‌اند.

بر اساس این بیانیه، دو کشتی مذکور در چارچوب گسترش عملیات نظامی علیه اسرائیل، در مرحله چهارم عملیات نیروهای مسلح یمن هدف حمله قرار گرفته‌اند.

نیروهای مسلح یمن در پایان بیانیه خود تاکید کردند که به انجام عملیات نظامی در دریای سرخ تا زمان توقف حمله اسرائیل به غزه و رفع محاصره ملت فلسطین در این منطقه ادامه خواهند داد.

حمله به کشتی تجاری در خلیج عدن

یک کشتی تجاری حامل کالا در آب‌های نزدیک خلیج عدن، در جنوب غربی یمن هدف حمله موشکی قرار گرفت.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس بامداد امروز «یکشنبه» اعلام کرد که از یک حادثه دریایی در 80 مایلی خلیج عدن یمن باخبر شده است.

منابع یمنی نیز مدعی شدند که حوثی‌های یمن از استان «البیضاء» واقع در جنوب غربی این کشور، اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک ضدکشتی به یک کشتی در جنوب خلیج عدن کرده است.

حوثی‌های یمن تا این لحظه به این ادعا، واکنشی نشان نداده‌اند.

شرکت امنیت دریایی آمبری انگلیس نیز گزارش داد که عرشه یک کشتی حامل کالا که هدف حمله موشکی در فاصله 83 مایلی جنوب شرق خلیج عدن قرار گرفته، دچار حریق شده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، حوثی‌های یمن کشتی‌ها را در دریای‌های مکران، هند، سرخ و غیره، هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما