شناسهٔ خبر: 67091918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یمن ناوشکن انگلیسی را هدف قرار داد

سبحان ثقفی‌نیا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز-یکشنبه- در بیانیه‌ای از اقدام ارتش یمن هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

او اعلام کرد: در حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایت اردوگاه النصیرات، نیروی موشکی یمن در یک عملیات نظامی با تعدادی موشک بالستیک ناوشکن انگلیسی«دایموند» را در دریای سرخ هدف قرار داد و موشک‌ها به طور دقیق به هدف اصابت کردند.

یحیی سریع همچنین گفت نیروی دریایی، نیروی موشکی و نیروی پهپادی یمن نیز در ۲ عملیات نظامی مشترک ۲ کشتی وابسته به شرکت‌هایی که قانون ممنوعیت حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اشغالی فلسطین را نقض کردند، هدف قرار دادند.

او خبر داد این ۲ کشتی Norderney و MSc Tavvishi نام دارند که کشتی اول مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد و کشتی دوم نیز مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و این عملیات در دریای عرب (شمال اقیانوس هند) انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این ۲ عملیات با موشک‌های دریایی و بالستیک و تعدادی پهپاد انجام شد.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن به انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود نسبت به مردم فلسطین ادامه خواهد داد و تا زمان توقف تجاوزها به غزه و پایان دادن به محاصره آن این عملیات‌ نظامی متوقف نخواهد شد.

یمن از نوامبر گذشته کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز سایر کشتی‌هایی را که به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی در حرکت هستند، در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

در مقابل آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی سعی دارند با حمله به نقاط پراکنده‌آی در یمن، آن را از حملاتش علیه کشتی‌های اسرائیلی منصرف کنند.

انتهای پیام

نظر شما