شناسهٔ خبر: 67100870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار واحد مشاور املاک متخلف زاهدان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

زاهدان - ایرنا - دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان گفت: چهار واحد مشاور املاک متخلف در بازرسی‌های انجام شده در زاهدان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

علی رحمدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و اظهار کرد: این بنگاه‌های مشاور املاک دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند.
وی تاکید کرد: مطابق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مشاور املاک تنها در صورت ورود با پنل مشاور املاک و مطابق تعرفه مصوب حق دریافت حق الزحمه را خواهد داشت در غیر این صورت با ثبت قرارداد با کاربری مستاجر در سامانه به هیچ عنوان حق دریافت حق الزحمه را ندارد و به منزله فرار مالیاتی و همچنین تخلف صنفی محسوب شده و مطابق قانون برخورد خواهد شد.
دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در بازدید انجام شده یک مورد تخلف در این حوزه مشاهده شد که در همان لحظه و پس از بررسی مبلغ دریافتی توسط مشاور املاک متخلف به متضرر بازگردانده شد.
وی تاکید کرد: با توجه‌ به اهمیت حوزه مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک در این استان با جدیت در حال انجام است بطوریکه با هرگونه اقدامی که منجر به افزایش بی‌ضابطه در قیمت ملک یا اجاره‌بها شود در قالب این طرح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان دارای یک‌هزار و ۳۶ بنگاه مشاور املاک است.

نظر شما