شناسهٔ خبر: 67097830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴ واحد مشاور املاک متخلف زاهدان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان سیستان و بلوچستان گفت: طی بازرسی‌های انجام شده عصر امروز یکشنبه چهار واحد مشاور املاک متخلف در زاهدان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

علی رحمدل از عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و اظهارکرد: این بنگاه‌های مشاور املاک دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند.

وی تاکید کرد: مطابق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مشاور املاک تنها در صورت ورود با پنل مشاور املاک و مطابق تعرفه مصوب حق دریافت حق الزحمه را خواهد داشت در غیر این صورت با ثبت قرارداد با کاربری مستاجر در سامانه به هیچ عنوان حق دریافت حق الزحمه را ندارد و به منزله فرار مالیاتی و همچنین تخلف صنفی محسوب شده و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در بازدید امشب یک مورد تخلف در این حوزه مشاهده شد که در همان لحظه و پس از بررسی مبلغ دریافتی توسط مشاور املاک متخلف به متضرر بازگردانده شد.

رحمدل تاکید کرد: با توجه به اهمیت حوزه مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک در این استان با جدیت در حال انجام است بطوری که با هرگونه اقدامی که منجر به افزایش بی‌ضابطه در قیمت ملک یا اجاره‌بها شود در قالب این طرح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظر شما