شناسهٔ خبر: 67100650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مازندران، سرآمد تولید گوشت سفید در کشور

افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت سفید و ثبت رکورد بالاترین سقف تولید در شش ماه گذشته، مازندران را به الگوی کشاورزی پایدار و مدرن؛ و سرآمد تولید گوشت سفید در کشور تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام جهاد کشاورزی استان ، این استان به‌عنوان قطب تولید گوشت سفید کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه بوده است. در دولت سیزدهم، با تلاش و برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی و همراهی مرغداران و زنجیره تولید، شاهد جهش ۲۰ درصدی در تولید گوشت سفید در این استان هستیم.

اعطای تسهیلات، یارانه و نهاده‌های دامی به مرغداران، احداث و نوسازی مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های تبدیلی، آموزش مرغداران و استفاده از روش‌های نوین پرورش مرغ و... از عوامل این موفقیت بوده است.

جهش تولید گوشت سفید در مازندران از ۲۷۹ هزار و ۲۲۵ تن در دولت قبل به ۳۳۶ هزار تن در دولت مردمی سیزدهم، فواید متعددی برای استان و کشور به همراه داشته که از آن جمله می‌توان به؛ تأمین نیاز داخلی و کاهش وابستگی به واردات، رونق صنعت مرغداری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف این صنعت ازجمله مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های تبدیلی، افزایش تولید و صادرات گوشت سفید و رونق اقتصادی استان و کشور اشاره کرد.

جهاد کشاورزی مازندران با تعهد به ادامه این روند، در تلاش است تا در سال‌های آینده شاهد جهش‌های بیشتری در تولید گوشت سفید در استان باشد.

نظر شما