شناسهٔ خبر: 67096007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هواشناسی/توفانی شدن نواحی شرقی کشور تا ۵روز آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: نواحی شرق وجنوب شرقی کشور تا ۵روز آینده توفانی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در برخی نقاط از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی و قزوین بارندگی پیش‌بینی شده است گفت: این شرایط و تداوم بارش ها تا پایان هفته ادامه دارد‌.

وی ادامه داد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارندگی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌های رگباری و موقتی رخ خواهد داد و در برخی نقاط نیز امکان بارش تگرگ وجود دارد.

وی همچنین از صدور هشدارهواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور خبر داد و گفت: بارش‌های امشب در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدید خواهد بود در این خصوص هشدار هواشناسی سطح نارنجی نیز صادر شده و ممکن است این بارش‌ها منجر به سیل آبی شدن مسیل‌ها و طغیانی شدن رودخانه‌ها شوند.

ضیائیان یادآور شد:برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، وقوع گردوخاک در مناطق غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و تا ۵ روز آینده نیز نوار شرقی کشورمان به‌ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک را خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما