شناسهٔ خبر: 67348521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جابجایی حدود ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان غربی

حدود ۲ میلیون تن کالا امسال توسط ناوگان باری آذربایجان غربی جابجا شده است.

صاحب‌خبر -

جابجایی حدود ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ سفر در دو ماهه امسال توسط ناوگان باری استان انجام شد که این میزان درمقایسه با سال گذشته بیش از 14 درصد کاهش دارد.

ایرج دست نشان با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۹ راننده فعال در بخش حمل              و نقل جاده ای کالا فعالیت دارند، افزود: حدود ۱۹ هزار دستگاه ناوگان باری سنگین و حدود ۱۶ هزار دستگاه وانت بار فعال در مجموع وظیفه حمل انواع کالا را دراستان عهده دار هستند.

وی تصریح کرد: در۲ ماهه نخست امسال تناژ حمل مصالح و محصولات معدنی تحت صحابت بارنامه ۷۵۹ هزار و ۹۶۰ تن بوده است.

دست نشان با اشاره به اینکه تعداد شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل کالا در استان ۱۶۶ شرکت است، خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد 2 هزار و 301 مورد بارنامه صادرشده از سوی شرکت های حمل کالا، باطل شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه تعداد تخلف ناوگان خاطی و معرفی به کمیسیون ماده ۱۲ مکشوفه در گشت های نظارتی- دروازه ای ۱۲۱ مورد بوده است، اظهارداشت: همچنین در این مدت تعداد هزار و 183 تخلف مربوط به بارنامه های صوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ و تعداد ۳۴۹ مورد تخلفات مشکوک به صدور بارنامه سوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ توسط اداره کل حمل و نقل کالا ثبت شد.

نظر شما