شناسهٔ خبر: 67095932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار کردستان:

واحدهای تولیدی کردستان در امر مدرسه‌سازی ورود کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: واحدهای تولیدی که ظرفیت خوبی دارند، در امر مدرسه‌سازی ورود پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی نوری، بعدازظهر امروز _یکشنبه، بیستم خرداد_ در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، با بیان اینکه بیشتر مدارس شهرستان بیجار از محل کمک‌های خیران احداث شده است، اظهار کرد: جا دارد واحدهای تولیدی که ظرفیت خوبی دارند در حوزه مدرسه‌سازی ورود پیدا کنند.

وی افزود: توافقی فی‌مابین شرکت‌های معدنی تولیدی و صنعتی و آموزش و پرورش در شهرستان‌ها برای بحث ساخت مدارس صورت بگیرد تا شاهد توسعه در این حوزه باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز است که یک نهضت و جهش خوب در حوزه مدرسه‌سازی صورت بگیرد که در باب مسئولیت اجتماعی اصراری بر آموزش و پرورش نیست، اما تاکید بر ایجاد این زیرساخت وجود دارد چون دیگر حوزه‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوری گفت: در حوزه درمانی، ورزشی و فرهنگی نیز نیازمند هستیم تا از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمام کمک‌هایی که از واحدهای تولیدی گرفته می‌شود، هزینه‌کرد آن با حضور و نظارت دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

بختیار خلیقی، مدیرکل صمت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت‌های مردمی نام‌گذاری شده است، مجموعه آموزش و پرورش و صمت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در حوزه بازار کار و کلاس درس برای تربیت نیروی انسانی در حوزه صنایع با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رشته‌های مدنظر اداره‌کل صمت نیز در این تفاهم‌نامه مورد توجه خواهد بود، افزود: در زمینه جهش تولید با مشارکت مردمی بر اساس آمایش سرزمین در کردستان و برای ارتقای مهارت‌های تخصصی گام‌های ارزنده‌ای بین حوزه صنعت، معدن و حوزه آموزش و پرورش برداشته می‌شود.

نظر شما