شناسهٔ خبر: 67093728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحدهای تولیدی کردستان برای ارتقای وضعیت مراکز آموزشی کمک کنند

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: واحدهای تولیدی از محل مسئولیت های اجتماعی خود برای توسعه و ارتقای وضعیت مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی نوری روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل صمت و آموزش و پرورش کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: کمک های مالی واحدهای تولیدی به بخش های مختلف با حضور و نظارت دستگاه های نظارتی هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شهرستانی هم چون بیجار بیشتر مدارس از محل کمک های خیران ساخته شده است و جا دارد واحدهای تولیدی هم در این راستا ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: برای ساخت مدارس و توسعه در این حوزه می توان توافقی بین شرکت های معدنی و صنعتی با ادارات آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف استان انجام ‌شود.

نوری بیان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز به ایجاد یک نهضت و جهشی در حوزه مدرسه سازی داریم و تاکید ما با توجه به اهمیت این حوزه هزینه بیشتر در آن است.

وی یادآور شد: هرچند در حوزه مسئولیت اجتماعی اصراری بر فعالیت و کمک مالی صرفا در بخش ساخت مراکز آموزشی نداریم اما در حوزه های درمانی و فرهنگی هم نیاز به بهره مندی از ظرفیت واحدهای تولیدی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی حوزه صنعت و معدن وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص است.

بختیار خلیقی خواستار ایجاد رشته های متناسب با نیاز بخش های صنعت، معدن و تجارت استان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، شد و گفت: ابن تفاهم نامه در راستای جلب مشارکت مردمی در بحث جهش تولید و تربیت نیروی انسانی کارآمد منعقد می شود.

کمبود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در ۶ شهرستان استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان هم در این مراسم از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۳۱ خرداد سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعداد دانش آموزان استان ۳۰۰ هزار و ۲۴ نفر بوده و که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سه هزار مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس حضور داشتند.

ابراهیم مرادی بیان کرد: ۲۰ درصد کلاس های درس موجود در مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هم باید تخریب یا بازسازی شوند.

وی با اعلام اینکه کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های سنندج مریوان بانه وجود دارد، گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۰ نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان بیان کرد: در شهرستان های بانه و مریوان۴۶ مدرسه و ۱۶ مدرسه کانکسی نیازمند بازسازی و احیا هستند.

مرادی با بیان اینکه۳۰۰ هزار متر مربع در ۶ شهرستان استان کمبود فضای آموزشی داریم، یادآور شد: اعتبارات استانی و ملی پاسخگوی این نیاز نیست و می طلبد فعالان اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در این حوزه ورود کنند.

نظر شما