شناسهٔ خبر: 67095934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان:

۲۵۰۰ کلاس درس در کردستان نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: از ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان، حدود ۲۰ درصد نیازمند تخریب، مقاوم‌سازی و بازسازی هستند که ۲۵۰۰ کلاس را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ابراهیم مرادی بعدازظهر امروز _یکشنبه، بیستم خرداد_ در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ۳۲۴ هزار دانش‌آموز در ۳ هزار مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با کمک ۲۴ هزار فرهنگی فرهیخته، در استان کردستان مشغول به تحصیل خود هستند.

وی افزود: با احتساب خانواده‌های دانش‌آموزان، حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کردستان مخاطب آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان ادامه داد: از ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس، حدود ۲۰ درصد نیازمند تخریب، مقاوم‌سازی و بازسازی هستند که در واقع ۲۵۰۰ کلاس درس را شامل می‌شود.

مرادی با بیان اینکه کمبود شدید فضای آموزشی در شهرستان‌های سنندج، مریوان و بانه به وضوح مشاهده می‌شود، اضافه کرد: ۳۰۰ هزار مترمربع در شش شهرستان استان کمبود فضای آموزشی داریم.

وی با عنوان اینکه در سال گذشته ۶۱۵۰ نفر جمعیت دانش‌آموز استان افزایش پیدا کرده است، گفت: در دو شهرستان بانه و مریوان ۴۶ مدرسه سنگی و ۱۶ مدرسه کانکسی نیازمند بازسازی و احیا هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز سی‌ویکم خرداد در استان برگزار می‌شود، تاکید کرد: بیشتر از ۵۵۰۰ کلاس در استان کردستان باید تعیین تکلیف شود و این وضعیت از حد توان اعتبارات ملی و استانی خارج است.

مرادی هدف از تشکیل این جلسه را همکاری فعالان اقتصادی صنعت و معدن در بحث مسئولیت اجتماعی با آموزش و پرورش دانست و گفت: امیدواریم خیران بیشتر در امر مدرسه‌سازی مشغول شوند و درخواست می‌کنیم در بخش مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی معدنی ورود بیشتری داشته باشند.

نظر شما