شناسهٔ خبر: 67092300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت بیش از ۲ میلیون اقامت - سفر در استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از ثبت بیش از ۲ میلیون اقامت - سفر در استان اصفهان و ۲۹ میلیون تردد نیز در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، امیر کرم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌‎‌های گوناگون کاشان، اظهار داشت: این خطه شهر گل، گلاب و آئینه، شهر هنر، مخمل، زری و ابریشم، شهر نقاشی و فرش و شهر جهانی نساجی سنتی و خانه‌های تاریخی است.

وی همچنین با یادآوری مفاخر و مشاهیر کاشان، خاطرنشان کرد: چهرهای برجست‌ه‎ای نظیر غیاث‌الدین جمشید کاشانی، کمال‌الملک، سهراب سپهری، کلیم کاشانی، محتشم کاشانی و غیره در این دیار پرورش یافته‌‎اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ابراز داشت: آمار بالای بازدید از آثار تاریخی کاشان و همچنین ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تمدنی این شهر بیانگر توجه ویژه در زمینه مرمت بناهای تاریخی و همچنین ارتقای زیرساخت‌ها در این منطقه است.

کر‎م‌زاده به آمار استانی گردشگری در ایام سفر نیز اشاره و عنوان کرد: ثبت دو میلیون و 150 هزار اقامت - سفر به همراه هفت میلیون بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و 29 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی نشانگر ظرفیت قابل توجه این حوزه در استان اصفهان است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با اشاره به جایگاه گردشگری کاشان، گفت: کاشان چون نگین انگشتری در این استان می‌درخشد و از این حیث دارای نقش‌آفرینی ویژه در کشور است.

انتهای پیام/801/

نظر شما