شناسهٔ خبر: 67091150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مصوبات بر زمین مانده توسط شهید رئیسی ابلاغ و اجرا شد

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: حدود ۱۶ یا ۱۷ مصوبه از جمله لغو سند ۲۰۳۰ توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده بود اما از سوی رئیس‌جمهور قبلی ابلاغ نمی‌شد، وقتی شهید رئیسی دولت را تحویل گرفت در اولین اقدامات خود مصوبه لغو سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی؛ رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست هم‌افزایی مبلغان تخصصی به منظور هم‌افزایی مبلغان در جهت کنشگری انتخابات ریاست جمهوری، بیان کارآمدی دولت سیزدهم را مستلزم ارائه آمار و ارقام بر پایه منابع معتبر داخلی و خارجی دانست و گفت: نزدیک به 70 شاخص دال بر موفقیت دولت شهید رئیسی استخراج شده است.

وی با اشاره به اینکه نتایج به دست‌آمده از این بررسی شاید برای بسیاری‌ها قابل باور نباشد، افزود: بر اساس گزارش سازمان اوپک، امروز قدرت خرید مردم ایران از هر زمان دیگری بالاتر است.

حاج ابوالقاسم تصریح کرد: حدود 70 تابلو با موضوعات مختلف طراحی شده است که نشان‌دهنده وضعیت مناسب کشور در حوزه‌های مختلف از جمله ضریب جینی، بیکاری، تولید برق، تولید گندم و ... است که در تمام اینها نمودار حرکت به صورت جهشی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به شهادت آمار و اسناد و ارقام بین‌المللی یک دولت کارآمده بوده است، افزود: بحث چالشیِ تورم نیز مسئله‌ای نیست که یک شبه ایجاد شده باشد که بخواهیم آن را یک شبه از بین ببریم، اما باید توجه داشت که دولت سیزدهم تورم 59 درصدی را تحویل گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت خاطرنشان کرد: این تورم بالا ناشی از نبود کار تولیدی و سالها رکود و نگاه یک‌جانبه به برجام و همچنین غفلت از ظرفیت‌های دیگر اقتصادی بود و مسئولان دولت قبلی همه‌ امور را به ارتباط با غرب گره زده بودند و به دلیل عدم کار تولیدی و افزایش نقدینگی کشور با تورم فزاینده مواجه شده بود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه شهید رئیسی دولت را با نرخ تولید کم، نقدینگی بالا و بدهی زیاد تحویل گرفت، افزود: دولت سیزدهم جلوی رشد نقدینگی را گرفت و تولید را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه ایران در دولت شهید رئیسی به رقم 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسید، خاطرنشان کرد: طلاب باید افتخار کنند که یک رئیس‌جمهور طلبه انقلابی رکورد صادرات غیرنفتی کشور را شکست و به 106 برابر ابتدای انقلاب و چند برابری دولت‌های پیشین رساند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم افزود: شهید رئیسی نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام بسیار ویژه داشت و در این دولت شاهد افزایش حدودا 30 تا 40 درصدی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به دولت قبل بودیم.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور نیز گفت: رشد اقتصادی ایران در دهه 90 حدودا 4 دهم درصد بود که اکنون میانگین آن بین 5 تا 6 درصد است و در بعضی بخش‌ها مثل نفت و گاز حتی تا 26 درصد هم افزایش یافته است.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: شهید رئیسی دولت را در شرایطی تحویل گرفت که صادرات نفت کشور 200 هزار بشکه بود اما اکنون و با رایزنی‌ها و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به حدود دو میلیون بشکه رسیده است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، شاخص خصائص شخصیتی رئیس‌جمهور و وزرا را نیز مهم توصیف کرد و گفت: تفاوت بسیاری بین یک رئیس‌جمهور راحت‌طلب و یک رئیس جمهور جهادی وجود دارد. وقتی رئیس دولت روحیه‌ جهادی داشته باشد این روحیه به سایر مسئولین دولتی نیز تسری پیدا می‌کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به تهجد، توسل و معنویت شهید رئیسی افزود: ایشان به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنایت بسیار زیادی داشت.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، غرب‌ستیزی، عبور از غرب، عدالت گستری، توجه به محرومان، مدیریت میدانی و فسادستیزی را از جمله روحیات دیگر رئیس‌جمهور فقید دانست و تاکید کرد: شهید رئیسی زیادی سالم بود.

حاج ابوالقاسم به مبارزه‌ جدی شهید رئیسی با اسناد غربی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 16 یا 17 مصوبه از جمله لغو سند 2030 توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده بود اما از سوی رئیس جمهور قبلی ابلاغ نمی‌شد، وقتی شهید رئیسی دولت را تحویل گرفت در اولین اقدامات خود مصوبه لغو سند 2030 و مصوبات دیگر شورای انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما