شناسهٔ خبر: 67090758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۱ هزار و ۸۰۰ مسافر در مراکز اقامتی استان اردبیل پذیرش شدند

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اقامت بیش از ۹۱ هزار و ۸۰۰ مسافر در مراکز اقامتی استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل میراث‌ فرهنگی اردبیل، یحیی نجارقابل روز یکشنبه گفت: طی تعطیلات هفته قبل و از ۱۰ تا ۱۸ خردادماه با افزایش ورود گردشگران به استان روبرو بودیم که این سفرها اقامت ۹۱ هزار و ۸۰۰ نفر را به همراه داشت.

وی با اشاره به ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی مراکز اقامتی در برخی از روزها افزود: شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل با بیشترین استقبال گردشگران روبرو بودند و میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی در این مدت ۷۰ درصد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به آمار به دست آمده از تردد وسایط نقلیه بیش از ۲۸۲ هزار تردد ورودی به استان در این مدت ثبت شده است که این ترددها ورود بیش از ۸۹۰ هزار نفر به استان را نشان می‌دهد.

نجارقابل ادامه داد: استان اردبیل با توجه به آب و هوای مطبوع در فصل‌های بهار و تابستان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است و انتظار می‌رود که طی روزها و ماه‌های آتی نیز روزهای پررونقی را در گردشگری استان شاهد باشیم.

وی افزود: تمام تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان آماده پذیرایی از مسافران هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

۲۲۰ هتل و هتل آپارتمان با ۱۵ هزار تخت در استان اردبیل در پذیرش مسافر و گردشگر فعالیت دارند و بیش از پنج هزار تخت پذیرش مسافر نیز از طریق خانه‌مسافرها در استان راه‌اندازی شده است.

نظر شما