شناسهٔ خبر: 67087195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ورود مسافر به استان اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اقامت بیش از ۹۱ هزار نفر در مراکز اقامتی استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش ورود مسافران در تعطیلات نیمه خرداد به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل یحیی نجارقابل گفت: طی تعطیلات هفته قبل و همینطور از ۱۰ تا ۱۹ خردادماه با افزایش ورود گردشگران به استان روبرو بودیم که این سفر‌ها اقامت ۹۱ هزار و ۸۰۰ نفر را به همراه داشت.
وی با اشاره به ضریب اشغال صد درصدی مراکز اقامتی در بعضی از روزها، افزود: شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل با بیشترین استقبال گردشگران روبرو بودند و میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی در این مدت ۷۰ درصد بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به آمار به دست آمده از تردد وسایل نقلیه، بیش از ۲۸۲ هزار تردد ورودی به استان در این مدت ثبت شده است که این تردد‌ها ورود بیش از ۸۹۰ هزار نفر به استان را نشان می‌دهد.
نجارقابل ادامه داد: استان اردبیل با توجه به آب و هوای مطبوع در فصل‌های بهار و تابستان یکی از مقاصد اول گردشگری کشور است و انتظار می‌رود که طی روز‌ها و ماه‌های آتی نیز روز‌های پررونقی را در گردشگری استان شاهد باشیم که در این راستا همه تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان آماده پذیرایی از مسافران ورودی هستند.

نظر شما