شناسهٔ خبر: 67089932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هشدار دادگستری درباره بازی «همستر کامبت»/کلاهبرداران در کمین!

ايسنا : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در خصوص بازی همستر کامبت که در روزهای اخیر فراگیر شده است، به مردم هشدار داد.

صاحب‌خبر -

علی فولیان اظهار کرد: بازی «همستر کامبت» چند وقتی است که در میان کاربران فضای مجازی طرفداران زیادی پیدا کرده است از همین روی باتوجه به اینکه فضای مجازی، فضای امنی نیست، به شهروندان توصیه می‌شود که نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه پلیس فتا متولی رسیدگی به بسترهای فضای مجازی است، تصریح کرد: از افرادی که در بازی همستر شرکت می‌کنند، تقاضا داریم که مراقب اطلاعات و حساب‌های شخصی خودشان باشند چراکه خطر هک حساب شخصی افراد با احتمال بالایی وجود دارد.

خبر مرتبط
ترفند جدید برای کلاهبرداری با همستر تلگرام/ مراقب باشید

به دنبال استقبال و رشد عجیب کاربران همستر کامبت، اخیرا در برخی از پلتفرم هایی که می توان در آن آگهی خرید و فروش گذاشت، برخی به دنبال فروش پروفایل های همستر خود هستند.

وی در ادامه بیان کرد: هنوز هیچ مقام مسئولی به طور رسمی درباره این بازی اظهار نظر نکرده‌ اما از مسئولان مرتبط با فضای مجازی و پلیس فتا تقاضا داریم، در قالب یک کارگروه ویژه به این موضوع رسیدگی‌ کرده و به صورت شفاف با شهروندان در این باره سخن بگویند.

فولیان با بیان اینکه دادگستری استان قزوین در قالب یک پیامک به شهروندان هشدار داده است، خاطرنشان کرد: کلاهبرداری ربات‌ها و بازی‌های اینترنتی مسبوق به سابقه است. در حال حاضر این سؤال پیش می‌آید که پیام‌رسان تلگرام چرا باید برای کاربران خود منفعت مالی داشته باشد و همین چرایی، ذهنیت کلاهبرداری را تقویت می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در پایان گفت: چنانچه در بازی همستر کامبت، شائبه کلاهبرداری هم وجود نداشته باشد، برخی از مجتهدین دینی ما اعلام کردند که کسب درآمد از این طریق از نظر شرعی جایز نیست. لذا شهروندان در هر صورت باید درخصوص این بازی توجه و دقت لازم را داشته باشند.

 

نظر شما