شناسهٔ خبر: 67084583 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موضوع جمعیت وظیفه حتمی، قطعی و عینی ائمه‌ جمعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: موضوع جمعیت وظیفه حتمی، قطعی و عینی ما محسوب می‌شود و این ازجمله مواردی است که قطعا در پیشگاه خدای متعال درباره آن سوال خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در افتتاحیه نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت گفت: همه ما در رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت ذیل نام مقدس وهاب پروردگار متعال گردهم جمع شده‌ایم.

وی افزود: اگر ایران ما خویشاوند پیامبر اعظم (ص) است، از برکت حضرت موسی بن جعفر (ع) است که این سرمایه گذاری بزرگ برای اهل بیتی شدن ایران از وجود آن حضرت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: موضوع جمعیت وظیفه حتمی، قطعی و عینی ما محسوب می‌شود و این ازجمله چیز‌هایی است که قطعا در پیشگاه خدای متعال درباره آن سوال خواهیم شد.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه این موضوع جزء واجبات همگانی است گفت: ائمه جمعه بخواهند یا نخواهند باید در پیشگاه خدای متعال پاسخگو باشند و بنده نیز نفر اول هستم که باری سنگین‌تر و مسئولیتی بزرگتر داریم.

وی با بیان اینکه این کار یک وظیفه قطعی است و ما باید از دوستانی که این زمینه را فراهم کردند تشکر کنیم گفت: این طراحی که در رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت اتفاق می‌افتد، محاسبه و جوانب و جهات آن سنجیده شده است و یک اثر جدی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: اگر این اقدام قرین موفقیت باشد، ما توانسته‌ایم یک کار الگویی را تولید کنیم که کل کشور را در زمان کوتاهی پوشش می‌دهد و امیدواریم انتشار آن در سطح ملی به یک «قیام لله» تبدیل شود.

امیرحسین بانکی‌پور فرد، نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این رویداد گفت: در حال حاضر کشور گرفتار بحران جمعیت نیست و جمعیت حال حاضر ایران خوب است، اما ما درباره موضوعی صحبت می‌کنیم که اکنون ملموس نیست و به نوعی بحرانی بسیار خطرناک است که در آینده گریبانگیر خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحران جمعیت در آینده خطرناک‌ترین پدیده و ابربحران تاریخ ایران زمین است که اگر مداخله نکنیم در حدود ۳۰ سال دیگر در کشور رخ می‌دهد.

بانکی پور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: ایشان وقتی که به بحث جمعیت می‌رسند از واژه‌های بسیار نگران کننده و تعبیر آینده هولناک و دهشتناک استفاده می‌کنند.

وی افزود: حداکثر موضوعی که منتقل و گفتمان آن در جامعه تقویت شده است آن است که جمعیت یک سرمایه و یک مزیت است، اما اینکه با یک بحران بسیار خطرناک که در راه است و فرصت ما برای نجات از آن بحران تا پنج سال دیگر است، به درستی به مدیران ما منتقل نشده است.

بانکی پور با بیان اینکه اگر ایران اسلامی به همه موفقیت‌های ممکن برسد، اما وقتی به سیاهچاله پیری جمعیت برسد همه چیز را از دست خواهد داد، گفت: ما پنج سال بیشتر وقت نداریم. راز حل این قضیه داشتن برنامه قوی است که در قانون جوانی جمعیت رخ داده است.

در ادامه این رویداد محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت هم گفت: این رویداد را کاری دولتی نمی‌دانیم و باید زلف کار را به جایی گره بزنیم که متاثر از رفتن و آمدن دولت‌ها نباشد.

دبیر ستاد ملی جمعیت افزود: باید این مسئولیت و حفظ چهره زیبای جوان کشور را امر مولا بدانیم و کار خود را جوری تنظیم کنیم که بار اساسی را از بار‌های امام عصر (عج) برداریم.

محبی تبار گفت: با توجه به بضاعت اندک و بودجه‌های کمی که تعیین شده کار‌های بزرگی انجام شده است و باید امکانات و اراده‌ها را پای کار بیاوریم.

وی افزود: با حرکتی که اتفاق افتاده است و اهتمامی که حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری دارد به نظر می‌رسد حرکت ضروری و مبارکی است که باید با جدیت و بسیار پرقدرت‌تر از قبل به پیش ببریم.

دبیر ستاد ملی جمعیت با بیان اینکه اگر بتوانیم در موضوع جمعیت دو رکن امام و امت را داشته باشیم و مردم را پای کار بیاوریم به نتایج موفقیت‌آمیزی دست خواهیم یافت.

محبی‌تبار با قدردانی از زحمات ائمه جمعه و راهبری حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری ابراز امیدواری کرد دست‌اندرکاران بتوانند قدم‌های موثرتری بردارند.

وی گفت: در ستاد ملی جمعیت همه تلاش خود را به کار گرفتیم و برغم اینکه می‌خواستند طراحی‌ها را به شکل دیگری به پیش ببرند توانستیم طراحی خود را تصویب و نهایی کنیم.

 

نظر شما