شناسهٔ خبر: 67083114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تیراندازی بالگردهای آپاچی به سمت آوارگان فلسطینی

حملات بی امان زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و واکنش معاون دبیرکل سازمان ملل به یک جنایت در اردوگاه النصیرات از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

تیراندازی بالگردهای آپاچی به سمت آوارگان فلسطینی

خبرگزاری بسیج، گروه بین الملل: نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز نیز مانند هشت ماه گذشته تا جایی که می‌توانستند از زمین و هوا، ساکنان مظلوم نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند.

بمباران زمینی و حملات توپخانه ای علیه مناطق مسکونی غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته خانه‌های مسکونی را در اردوگاه الشابوره واقع در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در جریان بمباران یک خانه مسکونی در کنار یک مدرسه که تبدیل به پناهگاه آوارگان فلسطینی در محله الدرج واقع در مرکز نوار غزه شده بود چندین تن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

علاوه بر بمباران هوایی منازل فلسطینی‌ها در سراسر نوار غزه، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مرکز و غرب شهر رفح را زیر آتش حملات خود قرار داد.

این حملات توپخانه ای همزمان با شنیده شدن صدای درگیری‌های سنگین در منطقه خربه العدس واقع در شمال شرق شهر رفح صورت گرفت.

مناطق شرقی شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد این حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته بودند.

در کنار این حملات، بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه آتش گشود و آنها را هدف قرار داد.

آزادسازی اسرای صهیونیست با کمک آمریکا انجام شد

این در حالی است که روز گذشته آزادسازی چهار اسیر صهیونیست توسط نظامیان اشغالگر از طریق ارتکاب یک جنایت گسترده در اردوگاه النصیرات بحث و جدل‌های زیادی را به دنبال داشته است.

در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که آمریکا کمک‌های اطلاعاتی فراوانی را به نظامیان صهیونیست برای آزادسازی این اسرای اسرائیلی ارائه داد.

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز در این خصوص نوشت: گروه اسرای آمریکایی مستقر در اسرائیل به اجرای این عملیات کمک کردند.

این وبگاه در ادامه تاکید کرد: بیش از یک ماه برای اجرای این عملیات برنامه ریزی شده بود.

روز گذشته نیز «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) طی بیانیه‌ای حقایقی را در خصوص آزادسازی ۴ اسیر صهیونیست از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت اردوگاه «النصیرات» فاش کرد.

ابوعبیده اعلام کرد: آنچه امروز دشمن صهیونیست در منطقه «النصیرات» در مرکز نوار غزه به اجرا درآورد، یک جنایت جنگی ترکیبی است و نخستین کسی که از آن زیان دید اسرای آن بودند.

سخنگوی گردان‌های قسام تاکید کرد: دشمن توانست از طریق ارتکاب جنایت‌هایی هولناک، شماری از اسرای خود را آزاد کند، اما در عین حال شمار دیگری از آنان را در جریان این عملیات کشت.

گریفیتس: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه است

این در حالی است که مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی نسبت به اوضاع نوار غزه واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه المیادین، گریفیتس در سخنانی تصریح کرد: صحنه‌های کشتار در اردوگاه النصیرات ثابت می‌کند که شدت این جنگ در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه‌ای است که نوار غزه در آن به سر می‌برد.

درگیری‌های مسلحانه در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست مانند روزهای گذشته به صورت وحشیانه به شهرهای مختلف کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر الخلیل واقع در کرانه باختری حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

همچنین وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس گزارش شده است.

نیروهای مقاومت در جریان حمله نظامیان صهیونیست به این اردوگاه با شلیک گسترده گلوله و پرتاب نارنجک تلاش کردند مانع پیشروی آنها شوند.

نظر شما