شناسهٔ خبر: 67083098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام عنوان کرد؛

۸۱۱کیلومتر فیبر نوری در ایلام اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه ۸۷۰ کیلومتر فیبر نوری نیز برای مسیر بین‌شهری در ایلام پیش‌بینی شده است، گفت: از این میزان تا کنون حدود ۸۱۱ کیلومتر آن در ایلام اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام،علی کریمی در خصوص اجرای طرح فیبر نوری در ایلام، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سطح شهرهای ایلام ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری پیش‌بینی شده که در حال حاضر حدود ۵۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه ۸۷۰ کیلومتر فیبر نوری نیز برای مسیر بین‌شهری در ایلام پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: از این میزان تا کنون حدود ۸۱۱ کیلومتر آن در ایلام اجرا شده است.

 

وی با اشاره تا کنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح فیبر نوری در استان هزینه شده است، گفت: عملیات حفاری و کابل‌کشی زمینی فیبر نوری، تا پایان خردادماه سال جاری در استان به پایان می‌رسد.

 

 کریمی با بیان اینکه بعد از اتمام عملیات حفاری، به‌سرعت عملیات ترمیم و رفع عارضه‌های ناشی از حفاری اجرا در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: حفاری و کابل‌کشی زمینی فیبر نوری یکی از عوامل حیاتی در زمینه ارتباطات نوین و افزایش سرعت اینترنت است و امکان ارائه خدمات ارتباطی پرسرعت، پایدار و باکیفیت بالا را فراهم می‌کند.

 

 وی یادآور شد: در حال حاضر در شهرهای ایلام و مهران قابلیت واگذاری سرویس fthh به مشترکین خانگی و صاحبان کسب‌وکارها وجود دارد و بهره‌برداری از این طرح در سراسر ایلام تا پایان سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود و هم استانی‌های عزیز ایلامی می‌توانند از مزایای اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری استفاده کنند.

 

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه سرعت اینترنت در ایران در بستر ثابت سرعت هم اکنون ۱۴ مگابیت بر ثانیه است، ابراز کرد: سرعت اینترنت در دنیا به طور متوسط حدود ۹۰ مگابیت بر ثانیه است و با اجرای طرح فیبر نوری، سرعت اینترنت در کشور تا پایان سال به بیش از میانگین جهانی خواهد رسید.

 

 کریمی با تأکید بر اینکه در بستر فیبر نوری امکان واگذاری سرویس تا سرعت یک هزار مگابیت بر ثانیه وجود خواهد داشت، گفت: پروژه فیبر نوری در استان ایلام توسط شرکت "های‌وب" انجام می‌شود و بعد از عملیات حفاری، عملیات شوتینگ فیبر نوری در استان آغاز خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه عملیات اجرای طرح فیبر نوری و افزایش سرعت اینترنت بر بستر آن در دولت سیزدهم موردتوجه جدی قرار گرفت، گفت: امروز بسیاری از کسب‌وکارها در بستر اینترنت انجام می‌شود و اجرای این طرح، خدمت بزرگ دولت سیزدهم در راستای افزایش ایجاد اشتغال و کمک به فضای کسب‌وکارهای اینترنتی بوده است.

نظر شما