شناسهٔ خبر: 67287849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جمع آوری ۳۴ هزار فیلتر سیگار ازمحیط زیست چهارمحال و بختیاری

یک فعال محیط زیست بیش از ۳۴هزار فیلتر سیگار را از اماکن عمومی و عرصه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری جمع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، 
آقای فیاضی فعال محیط زیست از استان چهارمحال و بختیاری گفت: از دهه ۷۰ تاکنون در زمینه پاکسازی اماکن عمومی و جمع آوری فیلتر سیگار از محیط زیست فعالیت می‌کند.
وی هر روز کارشو با جدیت ادامه می‌دهد و فیلتر‌های سیگار جمع آوری شده را در خانه خود نگهداری می‌کندتا به مرور برای دفع آن تحویل مراجع ذی صلاح دهد.
آقای فیاضی همیار محیط زیست طبیعت، سفیر سلامت و عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات است و هدف خود را آگاهسازی جوانان برای دوری از استعمال سیگار بیان کرده است.
وی با این کار به پاکسازی محیط زیست به منابع طبیعی و همچنین اداره کل حفظ محیط زیست کمک می‌کند و از اثرات مخرب این فیلتر‌ها در طبیعت تا حدودی جلوگیری کرده است.
آقای ترابیان کارشناس محیط زیست گفت فیلتر‌های سیگار با وجود کوچکی اثرات مخرب زیادی در طبیعت دارد و حاوی سموم بسیار خطرناک از جمله آرسنیک و فلزات سمی در طبیعت است که می‌تواند آب و خاک را آلوده کند و محیط و موجودات زنده را در معرض خطر مرگ قرار دهد.
آقای فیاضی گفت: پرندگان با خوردن فیلتر‌های سیگار در طبیعت زات سنگین و سمی را وارد بدن خود می‌کنند و در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.
او به عنوان سفیر سلامت و عضو جمعیت مبارزه با استعمار دخانیات در خصوص اثرات انداختن فیلتر‌های سیگار در محیط زیست هشدار داد.
حالا علاقه او به حفظ محیط زیست با جمع آوری فیلتر‌های سیگار فراتر از استان چهارمحال بختیاری رسیده و استان‌های دیگر همچون فارس و کهگیلویه بویراحمد به این کار ادامه می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_11235554"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264598/11235554?width=600&height=350"></script></div>
دانلود

نظر شما