شناسهٔ خبر: 67081620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش‌ از ۷ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس یزد

در سال گذشته، هفت هزار و ۵۳۹ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس استان یزد برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

بیش‌از ۷ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر روابط‌عمومی اورژانس استان یزد با بیان اینکه نبود قانون بازدارنده کافی یکی از دلایل ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس است، گفت: در سال گذشته، هفت هزار و ۵۳۹ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس استان یزد برقرار شده است.

سید حسین طباطبایی افزود: اورژانس یکی از مراکزی است که ثانیه‌ها برای خدمت‌رسانی در آن اهمیت و تأثیر دارد؛ اما متأسفانه عده‌ای با ایجاد مزاحمت در روند خدمت‌رسانی این سازمان اخلال ایجاد می‌کنند.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه برخی مزاحمت‌ها در حد تماس تلفنی معمولی است، ادامه داد: برخی ضمن تماس با اورژانس و اعلام آدرس غلط برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کنند؛ این در حالی است که حتی ثانیه‌ها نیز برای اورژانس اهمیت حیاتی دارد و می‌تواند زندگی‌بخش باشد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارتباطات اورژانس در موارد زیادی با انجام مشاوره تلفنی کوتاه موفق به نجات جان مددجویانی شده‌اند که در شرایط مرگ و زندگی قرار داشته‌اند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ از بین ۲۲۲ هزار و ۸۸۱ مورد تماس با سامانه امدادی ۱۱۵ در استان یزد تعداد هفت هزار و ۵۳۹ تماس مزاحم تلفنی بوده است.

طباطبایی گفت: به‌صورت میانگین تقریباً ماهیانه حدود ۶۰۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس استان یزد برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور سالیانه حدود ۲۰ میلیون نفر با اورژانس تماس می‌گیرند که حدود ۱۰ درصد آنها با قصد مزاحمت تماس می‌گیرند، بیان کرد: استان‌های خوزستان و مشهد به ترتیب بیشترین و کمترین آمار تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس را دارند.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس استان یزد اظهار کرد: طی اعلام سازمان اورژانس کشور، اخیراً هماهنگی لازم برای برخورد قضایی با مزاحمان اورژانس در دستور کار قرار گرفته است؛ قبلاً نیز قانون مجازاتی برای مزاحمان تلفنی در نظر گرفته بود، اما این مجازات بازدارنده نبودند.

وی عنوان کرد: نبود قانون بازدارنده کافی یکی از دلایلی است که در کنار جای خالی فرهنگ‌سازی باعث شده تا شاهد مزاحمت در بخشی که با جان مردم به‌طور مستقیم ارتباط دارد.

نظر شما