شناسهٔ خبر: 67081188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

هنرمندان با آثار خود در تاریخ کشور ماندگار می‌شوند

جلال جلیلی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ارزش صنایع‌دستی به هنر  و خلاقیتی است که از روح و فکر هنرمند در آن دمیده می‌شود. صنایع دستی همیشه زنده است و هنرمندان با خلق آثار خود در تاریخ و تمدن کشور ماندگار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

امیر کرم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنایع‌دستی، تلفیق هنر، فکر و آداب و رسوم است و افتخاری است که از هزاره‌های دور به ما رسیده و تمدن غنی و ارزشمند ما را روایت می‌کند.

وی افزود: تمام خانه‌هایی که از شهرداری و یا میراث فرهنگی مجوز تغییر کاربری می‌گیرند باید بخشی از آن را به معرفی یا فروش صنایع دستی اختصاص دهند که این رقم برای بخش خصوصی ۳۰ درصد و برای خانه‌های تحت مالکیت بخش دولتی ۵۰ درصد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ادامه داد: ما برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی باید بازار فروش ایجاد کنیم که در گام نخست ۵۰ درصد از فضای بناهای تاریخی تحت مالکیت اداره‌های میراث فرهنگی را به نمایشگاه اختصاص می‌دهیم.

کرم‌زاده تصریح کرد: هنرمندانی که مایل هستند برای معرفی و فروش صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند مورد حمایت ما هستند و هنرمندانی که می‌خواهند آثار خود در تهران عرضه کنند نیز از تسهیلات اداره کل میراث فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها باید هنرمندان صنایع‌دستی را شناسایی و در تابلوهای شهری معرفی کنند و ظرفیت‌های خالی بناهای تحت مالکیت میراث فرهنگی به اشتغال هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص داده شود که صاحب نشانه‌های ملی و یونسکو هستند تا به آموزش تولید و نمایش زنده آثار در حضور گردشگران بپردازند.

باغ فین میزبان زریبافان استان اصفهان

همچنین سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان به ایسنا، گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان زریبافی استان اصفهان در موزه ملی کاشان گشایش یافت و تا ۲۴ خرداد به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

 علیرضا عبدالله‌زاده افزود: در این نمایشگاه که به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی برپا شده، آثاری از ۱۴ هنرمند زریباف در مناطق مختلف استان اصفهان که دارای نشان ملی یا اصالت یونسکو بوده به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: تجلیل از استاد حاج محمود جلالتی، سید رضا یاالله، منصور متشکر، محمد بینوا، مهدی شمس علی، محمدحسن شعبانی، محمود شمس علی، فریبا داوری، لیلا پایمردی، مژگان داتلی بگی، مهدی شمس علی، فروزان بناییان، علی بینوا، معصومه بینوا، ابوالفضل کاظمی و محمود تمتاجی در دستور کار است.

انتهای پیام

نظر شما