شناسهٔ خبر: 67078723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۶ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده این درحالی است که حزب الله در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی مواضع نظامیان این رژیم را هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۶ هزار و ۸۰۱ نفر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۷ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهادت ۷۰ و زخمی‌شدن ۱۵۰ نفر را در پی داشته است.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه به ارتکاب جنایت علیه ساکنان اردوگاه النصیرات و شهید و زخمی شدن شماری بر اثر این جنایت هولناک اشاره شده است.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

کشته شدن افسر صهیونیست در جریان آزادسازی ۴ اسیر

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ارتش این رژیم در جریان آزادسازی ۴ اسیر صهیونیست پس از حدود ۸ ماه جنگ بی‌نتیجه، تلفاتی را متحمل شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یکی از فرماندهان یگان «یمام» رژیم صهیونیستی (یگان ماموریت‌های ویژه مرزبانی رژیم صهیونیستی) در جریان عملیات آزادسازی ۴ اسیر صهیونیست در اردوگاه النصیرات نوار غزه به هلاکت رسیده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامی صهیونیست «ارنون زامورا» در جریان آزادسازی این اسرای صهیونیست در اردوگاه النصیرات غزه و طی درگیری با مبارزان مقاومت در این منطقه به هلاکت رسیده است.

گفتنی است این دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در نوار غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها 

حماس: آزادی چند اسیر تغییری در شکست راهبردی دشمن ایجاد نمی‌کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به آزادی ۴ اسیر صهیونیست از سوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از کشتار فجیع فلسطینیان در اردوگاه النصیرات واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: آنچه ارتش اشغالگران نازی در خصوص آزادی چند اسیر از غزه پس از بیش از ۸ ماه جنگ که در جریان آن از تمامی ادوات نظامی، امنیتی و تکنولوژی استفاده کرد و طی آن جنایت‌های متعددی را مرتکب شد، تغییری در شکست راهبردی آن ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقاومت ما همچنان شمار زیادی اسیر را در اختیار دارد و همانند عملیات اسیرگیری دلاورانه اخیر در اردوگاه جبالیا در پایان ماه گذشته، می‌تواند شمار آنان را افزایش بدهد.

جنبش حماس تاکید کرد: آنچه رسانه‌های خبری آمریکایی و اسرائیلی پیرامون مشارکت آمریکا در عملیات جنایتکارانه امروز فاش کردند، بار دیگر نقش همدستانه دولت آمریکا و دروغ‌بودن مواضع اعلامی آن درباره وضعیت انسانی در غزه را به اثبات رساند.

 در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت هولناک در حق غیرنظامیان بی‌گناه در النصیرات ماهیت این رژیم فاشیست، جنایتکار و سرکش نسبت به ارزش‌های مدنی را ثابت می‌کند.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

خانواده اسرای صهیونیست: تنها راه بازگرداندن اسرا توقف جنگ و توافق مبادله اسرا است

خانواده ۴ اسیر صهیونیست که روز جاری از نوار غزه آزاد شدند با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: امروز فهمیدیم که باید برای بازگرداندن باقی اسرا هر چه سریع‌تر توافق مبادله اسرا امضا شود.

این شهرک‌نشینان تاکید کردند: باید هر کاری برای آزادی ۱۲۰ اسیر باقی‌مانده انجام داد. ما به کارزار خود برای بازگرداندن تمامی اسرا ادامه می‌دهیم. باید به تلاش برای بازگرداندن زنده یا مرده اسرا ادامه داد. هم‌اکنون باید به توافق مبادله اسرا با حماس دست پیدا کرد.

خانواده اسرای صهیونیست نزد مقاومت در نوار غزه اعلام کردند: ما به انجام توافق مبادله اسرا نزدیک می‌شویم و نباید این فرصت را از دست بدهیم. تنها راه بازگرداندن تمامی اسرا توقف جنگ از سوی اسرائیل و امضای توافق مبادله اسرا است.

درادامه این بیانیه آمده است: نمی‌توان تمامی اسرا را با عملیات ویژه بازگرداند؛ بنابراین آنان را نجات بدهید زیرا زمانی نداریم. تنها راه بازگرداندن آنان توقف جنگ است.

این شهرک‌نشینان صهیونیست بیان کردند: ما می‌ترسیم که از عملیات النصیرات برای مخالفت با توافق مبادله اسرا سو استفاده شود.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

حمله حزب‌الله لبنان یک مقر نظامی صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات موشکی جدید خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های امن و هدف قراردادن غیرنظامیان به ویژه در شهرک عیترون که به شهادت ۲ شهروند و زخمی‌شدن چندین نفر دیگر انجامید، رزمندگان مقاومت اسلامی روز شنبه هشتم ژوئن ۲۰۲۴ ساختمانی وابسته به اطلاعات نظامی (دشمن) را در شهرک مسکاف عام با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هدف قراردادن این ساختمان به انهدام و آتش‌گرفتن آن و هلاکت یا زخمی‌شدن افراد داخل آن انجامید.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های امن و تعرض اخیر به شهرک‌های مرکبا و عیترون، رزمندگان مقاومت اسلامی روز شنبه هشتم ژوئن ۲۰۲۴ مقر فرماندهی گردان السهل در پادگان بیت هلل را با موشک‌های فلق ۲ هدف قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان بیان کرد که ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «کفریوفال» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که از سوی نظامیان صهیونیست مورد استفاده قرار می‌گرفت با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

ابوعبیده: دشمن در جریان آزادسازی ۴ نفر، شماری از اسیرانش را کشت

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) طی بیانیه‌ای حقایقی را در خصوص آزادسازی ۴ اسیر صهیونیست از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت اردوگاه «النصیرات» فاش کرد.

ابوعبیده اعلام کرد: آن چه امروز دشمن صهیونیست در منطقه النصیرات در مرکز نوار غزه به اجرا درآورد، یک جنایت جنگی ترکیبی است و نخستین کسی که از آن زیان دید اسرای آن بودند.

سخنگوی گردان‌های قسام تاکید کرد: دشمن توانست از طریق ارتکاب جنایت‌هایی هولناک، شماری از اسرای خود را آزاد کند، اما در عین حال شمار دیگری از آنان را در جریان این عملیات کشت.

ابوعبیده ادامه داد: این عملیات خطر بزرگی را برای اسرای دشمن ایجاد خواهد کرد و اثری منفی روی شرایط و زندگی آنان خواهد گذاشت.

 از افزایش آمار شهدا در غزه تا حمله حزب الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

درخواست نتانیاهو از گانتز برای باقی ماندن در کابینه ائتلافی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای حفظ کابینه ائتلافی خود و جلوگیری از فروپاشی آن دست به دامان بنی گانتز شد.

بر این اساس، نتانیاهو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: اکنون زمان اتحاد و همدلی است نه نفاق و جدایی. ما اکنون باید در برابر وظیفه خطیری که پیش رو داریم در کنار یکدیگر متحد باشیم.

میکی ظهار، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی مشابه در شبکه اجتماعی ایکس از گانتز خواست در تصمیم خود برای کناره گیری از کابینه ائتلافی تجدید نظر کند. وی در این پیام تاکید کرد: به ویژه در شرایط فعلی که در آن قرار داریم گانتز باید به خاطر آینده اسرائیل در کابینه ائتلافی باقی بماند.

بنی گانتز پیش تر با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو، از وی خواسته بود برای آینده پساجنگ در غزه برنامه خود را ارائه دهد، در غیر این صورت وی تهدید کرده بود از کابینه کناره گیری می‌کند. از آنجا که حزب لیکود در انتخابات پیشین کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها نشده بود، کناره گیری بنی گانتز به معنای فروپاشی کابینه ائتلافی و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد گانتز از اقبال عمومی بالایی در میان رأی دهندگان برخوردار بوده و احتمال رسیدن وی به پست نخست‌وزیری در صورت برگزاری انتخابات عمومی زیاد است.

 

انتهای پیام

نظر شما