شناسهٔ خبر: 67076012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ارتش اسرائیل: ۴ گروگان را آزاد کردیم/ مقام حماس: این شکست است نه دستاورد

به دنبال آن که ارتش رژیم صهیونیستی از آزادی چند تن از افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه خبر داد، یکی از مسئولان جنبش حماس تاکید کرد که این اقدام نشانه شکست است و دستاوردی به شمار نمی آید.

صاحب‌خبر -

 به دنبال آن که ارتش رژیم صهیونیستی از آزادی چند تن از افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه خبر داد، یکی از مسئولان جنبش حماس تاکید کرد که این اقدام نشانه شکست است و دستاوردی به شمار نمی آید.

شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که همزمان با حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق «الزوایده» و «دیر البلح» در مرکز نوار غزه و ادامه توپ باران این مناطق که جان دست کم ۵۰ شهروند فلسطینی از جمله کودکان و زنان را گرفته، ارتش این رژیم با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در نتیجه آن چه یک «عملیات ترکیبی» در منطقه «النصیرات» در مرکز این نوار خوانده، چهار تن از صهیونیست های تحت اسارت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آزاد شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود در این باره آورده است: در یک عملیات ترکیبی ارتش، شاباک (سرویس امنیت عمومی) و پلیس (یگان ویژه پلیس) صبح امروز چهار گروگان اسرائیلی به نام های نوعا آرگمانی ۲۵ ساله، آلموگ مئیر ۲۱ ساله، آندری کوزلوو ۲۷ ساله و شلومی زیو ۴۰ ساله که توسط سازمان تروریستی حماس از جشنواره (سوپر) نوا در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ربوده شده بودند، آزاد شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه ضمن تاکید بر این که «وضعیت سلامتی گروگان های آزاد شده خوب است و آنها برای انجام آزمایش های پزشکی به بیمارستان تل هاشومر (در شهر رمت گن در منطقه تل آویو، مرکز سرزمین های اشغالی) منتقل شدند»، عنوان کرده که افراد مذکور در دو مکان مجزا در مرکز النصیرات بودند.

در حالی که کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویری را پخش کرد که نشان می دهد آرگمانی پدرش را در آغوش می گیرد، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم آن چه «عملیات قهرمانانه» خواند را مورد ستایش قرار داد و تاکید کرد که ارتش «تا زمان بازگرداندن گروگان های باقی مانده به خانه خود» به جنگ ادامه خواهد داد.

در همین حال، «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت عملیات آزادسازی چهار اسیر مذکور، خطاب به آنها عنوان کرد: نوعا، شلومی، آلموگ و آندری، منتظر شما بودیم و همچنان منتظر همه (اسیران) هستیم.

لاپید در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره افزود: قدردانی فراوان از نیروهای امنیتی برای این عملیات جسورانه و شجاعانه در مهم ترین ماموریت که همان بازگرداندن گروگان ها به میهن است.

«بنی گانتز»، عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز که پیش بینی می شد امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود از شورا را اعلام کند، در پی اعلام عملیات آزادسازی اسیران مذکور در النصیرات، این کنفرانس را به تعویق انداخت.

در حالی که گانتز تا امروز به کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی فرصت داده بود تا تصمیم هایی در رابطه با تجاوز نظامی به نوار غزه بگیرد، شرکت عمومی پخش همگانی این رژیم (KAN) پیش بینی کرده که وی استعفای خود را به تعویق بیندازد.

در سوی مقابل نیز، یکی از مسئولان جنبش حماس که هویت وی فاش نشده، در گفت و گو با خبرگزاری «رویترز» خاطر نشان ساخت که فرآیند آزادسازی چهار فرد مذکور پس از گذشت بیش از هشت ماه از اسارت آنها در جریان عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی این جنبش علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه تحت عنوان «طوفان الاقصی»، نشانه شکست رژیم صهیونیستی است نه این که یک دستاورد برای آن به شمار آید.

حماس: همچنان بیشترین تعداد اسیر در اختیار داریم و می‌توانیم آنها را افزایش دهیم

جنبش حماس در واکنش به عملیات آزادسازی چند تن از صهیونیست های تحت اسارت خود، خاطر نشان ساخت که همچنان بیشترین تعداد اسیر صهیونیست را در اختیار دارد و می تواند شمار آنها را نیز افزایش دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای در کانال رسمی خود در شبکه اجتماعی تلگرام، به اقدام اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی در آزادسازی چهار تن از صهیونیست های تحت اسارت این جنبش و همچنین انجام قتل عام دیگری در حق غیر نظامیان بی گناه در اردوگاه آوارگان «النصیرات» و سایر مناطق واقع در مرکز نوار غزه واکنش نشان داد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما