شناسهٔ خبر: 67076224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

همزمان با آغاز بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی صورت گرفت

کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در شیراز با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومانی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بر لزوم افزایش تولید محصولات صنایع دستی در این استان تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه ها برای توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی ایجاد بازار چه ها و خانه های صنایع دستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، بهزاد احمدی فارسانی عصر امروز _ شنبه نوزدهم خرداد_ در مراسم کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در شهرک آرین در شیراز اظهار کرد: این بازارچه صنایع دستی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری این پروژه ۶۵ میلیارد تومان است، افزود: وجود بازارچه‌های تخصصی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی یک ضرورت است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: ۱۱۰ کارت منزلت برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است.

احمدی فارسانی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای ویژه برنامه‌ها و آئین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع دستی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین شهرداران و دبیران شهرها و روستاهایی جهانی صنایع دستی در شیراز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری برای نخستین بار، استان فارس محوریت برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی را میزبانی می‌کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از امروز تا پایان هفته جاری ویژه برنامه‌ها، همایش و آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خاطر نشان کرد: از ۲۵۰ رشته صنایع دستی موجود در کشور ۱۲۰ رشته در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس فعال است.

به گزارش ایمنا، بازارچه صنایع دستی شیراز در شهرک آرین از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع ساخته خواهد شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده بازارچه فروش، کارگاه‌های تولیدی و آموزشی در این پروژه اجرا می‌شود که با راه اندازی این پروژه اشتغالزایی برای یکصد نفر فراهم می‌شود.

نظر شما