شناسهٔ خبر: 67075300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی ۶۷ طرح اشتغالزایی در هفته جهاد کشاورزی

بیش از ۶۷ طرح اشتغالزایی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با هفته گرامی داشت جهادکشاورزی که از ۲۱ خرداد شروع و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد، بیش از ۶۷ طرح با بیش از ۱۰۰۰ اشتغال مستقیم در استان مرکزی افتتاح و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان این خبر گفت: ۳۰ درصد این طرح‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و دانش بنیان است. در این هفته از ۶۰ کشاورز و تولیدکننده‌ نمونه نیز تقدیر می‌شود.

صفری افزود: جشنواره گل و گیاه محلات پس از چند سال تعطیلی با حضور گل کاران و تولید کنندگان گشایش می‌یابد.

به گفته صفری رفع اختلافات در مورد اراضی کشاورزی استان از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم در استان بود که با ایجاد کمیته‌ای تصمیم‌گیر ۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها با داشتن دلایل قانونی به کشاورزان واگذار شد. اکنون تکلیف ۵۰ درصد زمین‌های مورد اختلاف حل شده است.

صفری این را هم گفت که توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از یک و ۹۸ به دو و ۲۱ دهم رسیده است. گسترش آبیاری مدرن در ۵۰ درصد اراضی مستعد، توسعه شیلات و پیش بینی تولید ۱۰ هزار تنی در سال جاری نیز از موفقیت‌های شاخص دولت است.

<div id="video-display-embed-code_11197280"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4254675/11197280?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما