شناسهٔ خبر: 67071275 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان ۴۵۰ مهمان داخلی و خارجی دارد

دبیر بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان با اشاره به اینکه این استان میزبان برگزاری اجلاسیه امسال است گفت: حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر مهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

عرفان خداپرست روز شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همدلی و هم‌افزایی موجود در این استان برای برگزاری همایش پیرغلامان حسینی (ع) بسیار قابل‌ توجه است.

وی با اشاره به حضور خود در کرمان و انجام برخی اقدامات پیش نیاز برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در این استان افزود: احساس می کنم خون حاج قاسم در رگ های بسیاری از مسئولان جاری شده و یکی از اتفاقات ویژه در کرمان این است که مسئولانی که از استانداری با ما همکاری دارند بسیار همدل هستند.

وی ادامه داد: مسئولان کرمانی دوست دارند بهترین اجلاس در کرمان برگزار شود لذا فارغ از بحث های اداری و حاکمیتی به صورت هیاتی و امام حسینی (ع) آمده‌اند دوست دارند بهترین اتفاق برای این اجلاس بیفتد.

وی اظهار داشت: همچنین وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان برای اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) یک اتفاق مهم و این برکتی که خون شهدا به استان بخشیده که مایه مباهات است.

دبیر بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان تصریح کرد: نکته مهم اینکه اصطلاحا به کرمان دیار کریمان می گویند اما من این را کاملا حس کرده ام.

وی با تاکید بر اینکه خدا را شکر می‌کنم امسال در پنجمین اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) به عنوان دبیر خدمت می کنم گفت: خدا را شاکریم در مکانی که مرقد شهید عزیزمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار دارد ما نیز حضور داریم و دیار کریمان شهر با برکتی است و تاکنون اتفاقات خوبی در این استان رقم خورده است.

خداپرست به حضور میهمانان و پیرغلامان در بیست و یکمین همایش پیرغلامان حسینی در کرمان اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه های جذابی تدارک ببینیم و به نحو احسن از این همایش بهره ببریم.

وی ادامه داد: اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان، بیست و یکمین دوره خود را سپری خواهد کرد و ما در این اجلاسیه برنامه های متنوعی را تدارک خواهیم دید و درصدد هستیم افرادی که یک عمر در خانه ابی عبدالله و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قدم گذاشته‌اند و خدمت و نوکری امام حسین  کرده اند را تجلیل کنیم و قدردان این افراد باشیم زیرا اگر ما اکنون حسینی شده‌ایم و می‌توانیم نام امام حسین را به زبان بیاوریم به واسطه این افراد است.

دبیر بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان با اشاره به شناسایی حدود ۵۰ تکیه و خانه ای در کرمان که روضه خوانی های چندین ساله دارند افزود: پیرغلامانی که از استان های مختلف به اجلاسیه تشریف می آورند در یک زمان خاص ان شاالله به این اماکن اعزام می شوند تا با این اقدام روضه خوانی های خانگی پررنگ کنیم.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر و در اجلاس پیرغلامان سعی کرده ایم موضوع روضه های خانگی را پررنگ کنیم به همین منظور یک نیم روز را به این مقوله اختصاص داده ایم.

خداپرست به برگزاری جلسات شعرخوانی آیینی در اجلاس پیرغلامان در کرمان اشاره و تصریح کرد: شعرای ملی و استانی نیز به این اجلاس می آیند و شعرخوانی می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از پیرغلامان حسینی در بیست و یکمین اجلاسیه در کرمان به مساجد شاخص شهر اعزام می‌ شوند.

دبیر بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان گفت: در آیین افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس نیز برنامه های متنوعی که آداب و رسوم و سنت های عزاداری در شهر کرمان را در خود جای داده به نمایش خواهیم گذاشت تا تمام مردم در کشور بدانند که در کرمان چه نوع عزاداری هایی وجود دارد و مردم در این استان چگونه عزاداری می کنند.

وی افزود: ان شاالله خدا، اهل بیت (ع) و شهدای عزیزی که در این شهر هستند ما را در برگزاری هر چه بهتر این همایش یاری کنند تا افرادی که یک عمر برای امام حسین (ع) نوکری کرده اند را تجلیل کنیم و نوکر نوکران اباعبدالله باشیم.

خداپرست به برگزاری نشست بانوان در اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) در کرمان اشاره و تصریح کرد: ۲سال است بحث بانوان را به طور جدی در اجلاس پیرغلامان داریم امسال هم خواهیم داشت و در این برنامه نیز افراد از استان های مختلف تشریف می آوردند و در این قسمت نیز مهمان های بین المللی خواهیم داشت.

وی به برگزاری نشست تخصصی با استاد امین فروغی نویسنده و هنرمند آیینی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه های متنوعی را در این زمینه تدارک دیده ایم که ان شاالله همه بتوانیم از این برنامه ها بهره ببریم.

دبیر بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان به اجرای برنامه بزم خوانی (اجرای نفس به نفس پیرغلامان) در بیت الزهرا حاج قاسم سلیمانی در کرمان اشاره کرد و گفت:

وی به حضور کاروان شعرا از تهران در اجلاسیه اشاره کرد و افزود: ۱۰ تا ۱۵ شاعر خوب کشور به بیست‌ویکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان می آیند.

وی به موضوع مهم تولید محتوا در این اجلاسیه اشاره ای داشت و گفت: آن چیزی که از اجلاس پیرغلامان می ماند تولید محتوا و بحث های رسانه ای است که در جای جای اجلاس اتفاق می افتد برای مردم کشورمان و استان کرمان ماندگار خواهد شد.

افتخار به دوش کشیدن بیرق اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی امسال نصیب ملت امام حسینی در دیار کریمان، زادگاه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به همراه مدیرکل صداوسیمای این استان چندی قبل در جریان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی که مهرماه ۱۴۰۲ در استان گیلان برگزار شد، در مراسم اختتامیه آن رویداد شرکت کردند و بیرق اجلاسیه را برای برگزاری در دوره بعد به دیار کریمان آوردند.

نظر شما