شناسهٔ خبر: 67069313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی:

شعرای مطرح کشور دراجلاس پیرغلامان حسینی کرمان شرکت می کنند

کرمان- دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: جهت تولید محتوا درباره پیرغلامان حسینی و امام حسین (علیه السلام) ۱۰ الی ۱۵ شاعر برجسته کشوری به کرمان خواهند آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خداپرست صبح شنبه در جمع خبرنگاران، مزار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان را یک اتفاق مهم عنوان و از برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در دیار این شهید ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: خون شهدای مقاومت به استان کرمان برکت داده و این امر مایه مباهات است.

خداپرست ادامه داد: بحمدالله کرمان شهر با برکتی برای برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بوده است.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: تاکنون اتفاقات خوبی برای برگزاری اجلاس در کرمان رقم خورده و همدلی قابل‌توجهی در استان به وجود آمده است.

وی افزود: در بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی برنامه‌های متنوع و جذابی برای مهمانان داخلی و خارجی تدارک دیده‌ایم تا از این اجلاس به نحو احسن استفاده کنیم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان در کرمان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

خداپرست تاکید کرد: این تنوع برنامه‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های عزاداری در شهر کرمان را به‌نمایش می‌گذارد تا مردم سراسر کشور بدانند که در کرمان چه نوع عزاداری‌هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اجلاس پیرغلامان از افرادی تجلیل می‌شود که یک عمر در خانه سیدالشهدا و اهل بیت علیهم السلام قدم گذاشته و خدمت و نوکری کرده‌اند.

خداپرست بیان کرد: در چند سال اخیر و در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی سعی کرده‌ایم، روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی ادامه داد: به همین جهت یک نیم‌روز از اجلاس را به مقوله روضه‌های خانگی اختصاص داده‌ایم.

خداپرست از شناسایی ۴۰ تا ۵۰ تکیه و خانه‌های قدیمی کرمان خبر داد که روضه‌های چندین ساله در آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: پیرغلامانی که از کشورها و استان‌های مختلف در اجلاس شرکت می‌کنند در یک زمان خاص به این مکان‌های مقدس اعزام می‌شوند تا بتوانیم روضه‌های خانگی را پررنگ کنیم.

خداپرست برگزاری جلسه شعر آئینی با حضور و شعرخوانی شعرای ملی و استانی را به عنوان یکی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری نشست بانوان ذاکر و مداح در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی خبر داد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بیان کرد: این دومین سالی است که بحث بانوان را به طور جدی در اجلاس پیرغلامان دنبال می‌کنیم.

خداپرست یادآور شد: ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر میهمان داخلی و خارجی در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان شرکت می‌کنند.

وی افزود: بزم روضه‌خوانی پیرغلامان حسینی در بیت‌الزهرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

خداپرست تصریح کرد: قصد داریم جهت تولید محتوا درباره پیرغلامان حسینی و امام حسین (علیه السلام) کاروان شعرا را از تهران راه بیندازیم و ۱۰ الی ۱۵ شاعر برجسته کشوری به کرمان بیاوریم.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، اتفاق ویژه در کرمان را همدلی و هم افزایی بیان کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان می‌خواهند بهترین اجلاس در کرمان برگزار شود و فارغ از بحث‌های اداری و حاکمیتی، به صورت هیأتی و امام حسینی پای کار آمده‌اند.

خداپرست در پایان بیان کرد: چیزی که از اجلاس پیرغلامان حسینی به‌یادگار می‌ماند، تولید محتوا و مباحث رسانه‌ای است که در جای‌جای اجلاس اتفاق خواهد افتاد.

یادآوری می‌شود: بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در کرمان برگزار می‌شود.

نظر شما