شناسهٔ خبر: 67070727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

غرس بیش از ۶۰۰ هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶۱۲ هزار و ۲۶۲ اصله نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مساحت ۲ هزار و ۴۸۵ هکتار عرصه مستعد این استان کاشته شد.

صاحب‌خبر -

عبدالله بامری روز شنبه ۱۹ خرداد در تشریح اقدامات اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان اظهارکرد: بیش از ۱۰۰ جلسه هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی برگزار و ۱۶۳ فقره تفاهم‌نامه همکاری با مردم سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی در راستای این طرح منعقد و امضا شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱ ایستگاه موقت تولید نهال در ادارات و اراضی قرضه به مساحت بیش از۱۲۰ هزار متر مربع فعال‌سازی و اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۳۹ گونه نهال با کاربری جنگل، بیابان و فضای سبز از نوع حرا، کهور، چش زبان گنجشک، زیتون تلخ، پالم، اکالیپتوس، کنارگز، روغن سنجد، توت، درمان عقرب، کاج، تاغ و اسکنبیل در نهالستان‌های منابع طبیعی این استان برای کاشت در این طرح ملی تولید شد.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۸ اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲، گفت: ۶۳۲ هزار و ۲۵۹ اصله نهال در بین مردم، تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی و ۵۲ هزار و ۲۰۰ اصله نهال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در هفته منابع طبیعی جهت کاشت در مراکز شهری و روستایی توزیع شد.

بامری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی، هلال احمر، آموزش و پرورش و حوزه علمیه سیستان و بلوچستان جهت مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خاطر نشان کرد: بیش از ۸۴ هزار اصله نهال در مساحت ۳۹۹ هکتار با مشارکت بسیج سازندگی در این استان کاشته شد.

انتهای پیام

نظر شما